افت ۷ درصدی شاخص بورس چین در سال جدید میلادی

به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از فعالیت های کارخانه ای چین و کاهش ارزش یوان شاخص ها در بورس چین در نخستین روز معاملات سال ۲۰۱۶ شاهد افت ۷ درصدی بود.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۶۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از فعالیت های کارخانه ای چین و کاهش ارزش یوان که نگرانی ها از وضعیت اقتصادی این کشور را افزایش داد، شاخص ها در بورس چین در نخستین روز معاملات سال 2016 شاهد افت 7 درصدی بود.
افت های ساعات اولیه در معاملات بعد از ظهر به سرعت جبران شد و معاملات حدود 90 دقیقه قبل از زمان معمول تعطیلی بازار متوقف شد.
شاخص بلو چیپ سی اس آی 300 با افت 7 درصدی به 3470.41 واخد رسید، در حالی که شاخص کامپوزیت شانگهای با افت 6.9 درصدی به 3296.66 واحد رسید.
شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز در واکنش به خبرهای منفی اقتصادی افت 3 درصدی داشت.
نتایج یک تحقیق توسط بخش خصوصی نشان داد که فعالیت های کارخانه ای چین در ماه دسامبر برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته و روند کاهش در ماه نوامبر شدیدتر بوده است.
نتایج یک تحقیق رسمی در روز جمعه که عمدتا روی شرکت های دولتی تمرکز دارد نشان داد که فعالیت بخش کارخانه ای چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته، اما رشد در بخش خدمات می تواند تاثیر این افت در کل اقتصاد چین را تخفیف دهد.
دیگر عامل کاهش ارزش سهام در بازار چین، منقضی شدن قریب الوقوع ممنوعیت فروش سهام سهامداران عمده برخی شرکت های اعلام شده از سوی دولت چین بود. این ممنوعیت از تابستان سال گذشته و به دنبال افت شدید بورس چین اعمال شده بود.
گو یونگتائو، استراتژیست موسسه کیندا سکیوریتیز در این باره گفت: «ظاهرا این افت موجب به راه افتادن فروش های شدیدی شده است.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار