میزان نشت گاز طبیعی در کالیفرنیا به حد فاجعه رسید

تا صبح روز دوشنبه ۷۷ هزار تن گاز طبیعی از یکی از ذخیره گاه‌های کالیفرنیا نشت کرده است و سطح آلودگی را به حد فاجعه در این ایالت رسانده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۶۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از اسپوتنیک، از ماه اکتبر سال گذشته میلادی به دلیل نشت گاز طبیعی از یکی از ذخیره‌گاههای گاز در ایالت کالیفرنیای آمریکا تا کنون 77 هزار تن گاز متان در این ایالت پخش شده و آلاینده متان در این ایالت را 30 درصد افزایش داده است.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشت گاز متان در کالیفرنیا تا بهار 2016 ادامه خواهد داشت و بسیاری از ساکنان جنوبی این ایالت از سوی دولت مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

حجم آلایندگی گاز نشت کرده از سوی کارشناسان بسیار بیشتر از فاجعه نشت نفت بریتیش پترولیوم در خلیج مکزیک بسیار بیشتر ارزیابی شده است.

در سال 2010 یکی از سکوهای نفتی شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در خلیج مکزیک منفجر شد و میلیون‌‌ها گالن نفت در خلیج مکزیک پخش شد که این فاجعه یکی از بدترین فجایع تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

پس از این فاجعه دولت آمریکا این شرکت را به پرداخت 40 میلیون دلار جریمه برای جبران و تمیز کردن خلیج مکزیک محکوم کرد و این شرکت نیز مجبور شد، برای پرداخت این جریمه نیمی از پالایشگاه‌ها و سکوهای فراساحلی خود را بفروشد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته آلایندگی گاز نشت کرده معادل 6.5 میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن است که این میزان از احتراق 730 میلیون گالن بنزین ایجاد می‌شود.

حامیان محیط زیست اعلام کردند که آلودگی ایجاد شده معادل فعالیت 6 نیروگاه زغال سنگ است.

مردم جنوبی کالیفرنیا در حال حاضر از سردرد و حالت تهوع ناشی از آلودگی رنج می‌برند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار