با تلاش پلیس فتا یزد؛

دست کلاهبردار ۵۰ میلیاردی در زندان رجایی کرج رو شد!

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس فتا، یک زندانی که از طریق ارسال پیامک از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود را شناسایی کردند.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۶۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرگگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ایرج کاکاوند اظهار داشت: چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و در مورد کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در قرعه کشی اعلام شکایت کرد.

وی ادامه داد: شاکی در پلیس فتا اعلام کرد که فردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شده در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است.

کاکاوند با بیان اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند رد پایی از این کلاهبردار در زندان رجایی شهر کرج به دست آورند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: با اخذ مجوز قضائی، متهم از زندان به پلیس فتا استان منتقل و در بازجویی های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد.

کاکاوند با بیان اینکه متهم در ادامه به کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور اعتراف کرده است، افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ تن از مالباختگان این پرونده شناسایی و طرح شکایت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: متهم ۳۶ ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضائی به ۳۵ سال زندان محکوم شده بود و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری می کرد با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می کرد.

کاکاوند با اشاره به دستگیری دو همدست دیگر این متهم نیز بیان کرد: شهروندان در استان های مختلف، چنانچه پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی دریافت کردند، برای طرح شکایت به پلیس فتا استانهای محل سکونت خود مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار