قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت توجه به رعایت مظاهر دینی در جامعه، گفت: شهرسازی‌های ایران مطابق با معماری اسلامی انجام شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۲۷۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمود مظفر عصر دیروز در اجلاس استانی نماز که در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه در ارائه گزارش باید نقاط قوت و ضعف را با هم دید، اظهار داشت: اگر نماز در انقلاب خوب رشد نمی‌کرد، ما نمی‌توانستیم از اثرات و برکات آن در موفقیت‌های انقلاب بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه کار و زحمت در زمینه ترویج فرهنگ نماز انجام شده، گفت: با این وجود نمی‌توان گفت که همه چیز خوب است چرا که نقایصی وجود دارد و باید نسبت به رفع این کاستی‌ها اقدام کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: زمانی که ترویج فرهنگ نماز در زندان می‌تواند بازگشت به مجرمین به زندان پس از آزادی را 20 درصد کاهش دهد، طبیعی است اگر به صورت ویژه بر نماز افراد جامعه کار کنیم، میزان جرم‌خیزی جامعه را کاهش داده‌ایم.

مظفر بیان کرد: همه تلاش ما باید این باشد که نماز و ترویج نماز اولویت امور ما قرار گیرد چرا که خداوند هم سفارش به نماز را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: باید توجه ما به نماز به گونه‌ای باشد که اگر پروژه عمرانی در دست ما قرار گرفت، محل قرارگیری مسجد و نمازخانه در این پروژه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: معماری ما در شهرها باید به گونه‌ای باشد که نماد معماری دینی در آن به خوبی دیده شود و اگر کسی تصویری از شهرهای ما را دید، بدون اینکه نام آن را بداند متوجه شود که این یک شهر اسلامی و حتی یک شهر اسلامی ایرانی است.

مظفر با اشاره به آیین نامه 17 ماده‌ای که توسط رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه نماز باید به گونه‌ای باشد که همه افراد جامعه در زمان نماز تمام کارهای خود را تعطیل کنند و به اقامه نماز بپردازند، در این صورت قرار ما با زمان نماز تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید کیفیت نماز را هم افزایش دهیم، گفت: خشوع، خضوع، تفکر و ایمان خود را باید در زمان نماز افزایش دهیم که آن نماز بتواند در وجود و زندگی ما تاثیرگذار باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت توجه به اقامه نماز جماعت صبح، گفت: در صورتی که نماز صبح جامعه تقویت و احیا شود، نماز به صورت کامل احیا شده و همه به نماز توجه می‌کنند چرا که در روایات هم به نماز صبح تاکید ویژه‌ای صورت گرفته است.

مظفر با اشاره به نمازخانه‌های بین راهی، گفت: نمازخانه‌های بین راهی یک نمونه‌ای از توجه شهر ما به نماز و دین است و باید این نمازخانه‌ها از لحاظ نظافت و آراستگی تقویت شوند.

وی دانشگاه‌ها را عرصه مهم دیگر در زمینه نماز دانست و گفت: متاسفانه برخی مواقع دیده می‌شود که خانواده‌ها گلایه می‌کنند فرزندشان تا قبل از دانشگاه توجه به نماز داشتند ولی در دانشگاه دیگر به نماز اهمیت نمی‌دهند که در این رابطه باید مدیران دانشگاه‌ها نسبت به ترویج فرهنگ نماز اقدامات بیشتری انجام دهند.

 

ارسال نظرات