صدور حکم اعدام و خبر شهادت آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان، توسط رژیم آل سعود و دستگیری دیگر علمای با نفوذ اهل تسنن و تشیع در عربستان موجبات تأسف و اندوه فراوان مسلمانان و سبب نگرانی جامعه ی جهانی و برانگیخته شدن خشم آزادی¬خواهان عالم و انسان¬های با وجدان پاک گردیده است.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۱۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

آیت الله شیخ نمر باقرالنمر روحانی صالح، مدافع حقوق مستضعفین، ساده زیست و مردمی بود که در مقابل رژیم مستبد، مرتجع و ظالم و ستمگری قیام کرد که تنها یک حرف و سخن به میان آورد و آن احیای حقوق از دست رفته مسلمانان عربستان در تعیین سرنوشت و رهایی از ظلم و ستم و اقدامات نا عادلانه بود. او همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها تا سرحد شهادت قرار گیرد. او بارها تأکید کرد که در خط اول رویارویی با ظلم و جور رژیم سعودی قرار می‌گیرد چون براین اعتقاد بود که بدون مبارزه و تلاش نمی‌‌توان به حقوق مورد نظر خود دست یافت و عدالتی در کشور برقرار نخواهد شد و شهروندان نمی‌توانند آزاد زندگی کنند.

او معتقد بود که رژیم دیکتاتور عربستان به جای حمایت از مسلمانان و مومنان واقعی به عنوان شریک سیاستهای سلطه جویانه امپریالیسم آمریکا و صهیونیزم بین الملل در منطقه نقش بازی می کند و به جای اینکه به داد مردم مظلوم فلسطین و سایر بلاد برسد در پنهان و آشکار به دنبال همکاری و تسلط ظالمان و مشرکان برجهان اسلام است و هرگونه صدای مظلومیت و عدالت خواهی که در داخل این کشور بلند شود بلافاصله با بدترین و سخت ترین شیوه های قرون وسطایی مورد شکنجه، آزار، زندان، حبس و با اعدام های کور و بی منطق سرکوب می گردد.

بدون شک با برخوردهای حذفی، خشن، یکسونگر و مطلق نگر نمی توان جلو رشد، آگاهی و بصیرت ملت­های مسلمان را گرفت و با چنین اقداماتی راه مبارزه بسته نخواهد شد بلکه راه را روشن تر از قبل می نماید. خون انسانهای صالح و باتقوا و آبرومند در پیشگاه الهی نه تنها باعث رسوایی چهره نفاق، حکام ظالم و مستبد آل سعود خواهد شد بلکه هر قطره خون این شهید والامقام و سایرشهدای دیگر منجر به آگاهی و بصیرت روزافزون امت اسلامی خواهد شد که بنیان ظلم و بیداد ظالمان زمان را از بیخ و بن برخواهد کند. به فرموده رسول اکرم(ص) " الملک یبقی مع الکفرولا یبقی مع ظلم" حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم دوامی نمی آورد این جنایت ددمنشانه آل سعود نه تنها بر بقاء رژیم دیکتاتور و مرتجع تاثیری نخواهد داشت بلکه سقوط و فروپاشی آن را سرعت می بخشد. این اوج استیصال و درماندگی سینه چاکان آزادی بیان و کسانی است که با وجود حمایتهای همه جانبه از گروه های وهابی، سلفی و تکفیری در منطقه و بوجود آوردن حوادث وحشتناک انسانی اکنون خود را ناکام و سرخورده می بینند و در حالت اضمحلال و نابودی حتمی قرار خواهند گرفت .

مهندسین بسیجی استان مرکزی ضمن محکوم کردن این اقدام غیراسلامی، غیرانسانی، قرون وسطایی و مستبدانه مراتب تبریک و تسلیت شهادت این عارف، مجاهد نستوه و مبارز خستگی ناپذیر و مصلح امت اسلامی را به تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان عرض نموده و علو درجات و کسب مقام قرب الهی درجنات و در جوار رسول مکرم اسلام را از خداوند منان خواستار است.

ارسال نظرات