یک اقتصاددان آمریکایی کزارش داد

آمریکا چگونه کشورها را بدهکار کرد؟افشای ترفند‌های جدید از رشوه تا...

اقتصاد جهانی با مدیریت آمریکا با استفاده از گزارشهای مالی جعلی و انتخابات صوری گرفته تا رشوه، اخاذی و قتل به دنبال بدهکارسازی کشورها و تضمین استمرار امپراتوری آمریکا است.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۲۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج، به نقل از سایت فرانسوی لِموتون آنراژه، جان پرکینز اقتصاددان آمریکایی و عضو سابق بانک جهانی و NSA که به دلیل افشاگری های خود شهرت جهانی یافته از سیاست های کلان آمریکا انتقاد کرد.

نویسنده کتاب پرفروش «اعترافات یک جنایتکار اقتصادی» معتقد است که قاتلان پولی، آدمهای بسیار ثروتمند و حرفه ای هستند که میلیاردها دلار را از همه کشورهای جهان با حقه و فریب به دست می آورند.

به گفته این اقتصاددان، آنها برای کارهای خود دست به هر اقدامی می زنند، از گزارشهای مالی جعلی و انتخابات صوری گرفته تا رشوه، اخاذی، سکس و قتل.
این مرد شناخته شدة دنیای اقتصاد اعتراف کرد که گروهی از اشرافیون صاحب قدرت در آمریکا تلاش دارند که امپراتوری جهانی راه بیاندازند که این کار از زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون و ریچارد نیکسون شروع شده است. این اشرافیون آمریکایی برای عملیاتی کردن این فرایند، مجمعی از مشاوران تشکیل دادند که از سازمانهای بین المللی پولی استفاده می کنند تا شرایطی را ایجاد کنند که کشورهای جهان را به دلیل بدهی های اقتصادی ای که به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دارند، تحت سلطة خود دراورند.
جان پرکینز اضافه کرد، وظیفه این مشاوران توجیه وضعیت موجود با کمک نتیجه گیریهای کلان قدرتهای بین المللی است که در نهایت اولاً منجر به فساد مالی در میان نخبگان منطقه ای سایر کشورها می شود و ثانیاً پولهای کلان به حسابهای بانکی جامعة مهندسی و ساخت و ساز آمریکایی روانه می شود.
این اقتصاددان آمریکایی اظهار داشت، ارزیابی این مجمع مشاوران بر این است که احتیاج بیش از حد به پول نقد را در میان سایر کشورها در اولویت قرار دهد، به نحوی که دولتها قادر نباشند بدهی خود را پرداخت کنند و به این ترتیب در تنگنای طلبکاران قرار می گیرند.

این موضع قدرت از جانب دولتهای طلبکار این اجازه را به آنها می دهد که دولتهای بدهکار را وادار کنند که اقداماتی نظیر تاسیس پایگاههای موشکی، سرسپردگی به سیاستهای کلی و دسترسی بی چون و چرا به منابع غنی نفتی یا طبیعی، این مافیهای قدرت را بپذیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار