معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: ۴ میلیون تن انواع مواد معدنی امسال در استان لرستان استخراج شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۳۳۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید مهدوی در همایش راهکارهای توسعه معادن و ژئوتوریسم استان لرستان که در سالن همایش اداره کل صنعت و معدن استان لرستان برگزار شد با بیان اینکه  ایران جزو 10 کشور برتر معدنی دنیا است و رتبه نخست خاورمیانه را دارد، اظهار داشت: اکتشافات معدنی حدود هفت درصد پهنه کشور توسط بخش خصوصی انجام‌ شده است.

وی افزود: ذخایر قطعی معادن کشور 37 میلیارد تن و ذخایر احتمالی شناسایی‌ شده 57 میلیارد تن است که نرم استخراج باید دست‌کم یک درصد ظرفیت‌های معدنی باشد ولی این میزان در حال حاضر حدود نیم درصد است.

معاون امور معادن سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار معدن در کشور وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 500 معدن فعال و ظرفیت استخراج آن 350 میلیون تن است، عنوان کرد: عمق اکتشاف مواد معدنی در ایران 50 متر و در کشورهای اروپایی دو هزار متر است.

وی با اشاره به اینکه شش میلیون و 270 هزار و 480 تن انواع مواد معدنی سال گذشته در استان استخراج‌ شده است، بیان کرد: چهار میلیون تن انواع مواد معدنی طی امسال در استان لرستان استخراج شده است.

مهدوی تصریح کرد: سال گذشته 39 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان دریافت شد و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به 45 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات