در راستای محکوم کردن آل سعود:

بیانیه مشترک مسئولان عالی کوثر در اعتراض به اعدام آیت‌الله نِمِر

امام جمعه، مسئول نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه ناحیه کوثر در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۸۶۱۶۴۲۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج از کوثر، متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعدام برای آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستان توسط رژیم آل سعود و دستگیری های دیگر علمای با نفوذ اهل تسنن و تشیع در عربستان سبب نگرانی جامعه ی جهانی و برانگیخته شدن خشم آزادیخواهان عالم و انسانهای با وجدان پاک گردیده است.
این عمل خصمانه ظالمانه و جاهلانه، کاملا سیاسی است و از رویکردهای سرکوبگرانه ی نظام عربستان سعودی نشات میگیرد و در حالی است که حتی سازمان ملل متحد هم مخالفت خود را با آن اعلام کرده است، رژیم عربستان سعودی جز معدود کشورهای منطقه است که کاملا تابع سیاستهای امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده و با تمام توان در خدمت مدعیان به اصطلاح حقوق بشر است، این رژیم این روزها در مقابل چشم آمریکا و غرب دست به اقدامات غیر انسانی و غیر اخلاقی می زند و غرب نه تنها تعرضی به آن نمی کند بلکه خود در طراحی و پشتیبانی همه جانبه آن اقدام می نماید.
رژیم عربستان می گوید: چرا آیت الله نمر از انقلابیون بحرین حمایت میکند؟!
چرا" می گوید ولایت فقیه" و چرا " می گوید شیعه در عربستان حق حیات دارد" ؟!
جرم آیت الله نمر درخواست رسیدگی به وضعیت قبرستان بقیع و مواردی از این قبیل است ، این معنای حقوق بشر امریکایی است ، این نشان تمدن غربی است ، و این اوج استیصال و درمانده گی سینه چاکان آزادی بیان و کسانی است که با وجود حمایتهای همه جانبه از گروه های وهابی، سلفی و تکفیری در منطقه و بوجود آوردن حوادث وحشتناک انسانی اکنون خود را ناکام و سرخورده می بینند و در حالت اضمحلال و نابودی حتمی قرار گرفته اند.
جامعه فرهنگیان مومن و انقلابی ایران اسلامی و عموم بسیجیان فرهنگی ضمن محکومیت قاطعانه، این اقدام غیر انسانی آل سعود متذکر می شود که این حکم ظالمانه نفرت وجدان های آزاد بشری را در پی خواهد داشت و نه در بلند مدت که حتی در کوتاه مدت هم به نفع رژیم عربستان سعودی نخواهد بود، این اقدام قطعا واکنش های تند جهان اسلام اعم از شیعه و سنی را در پی خواهد داشت و سبب آثار و عوارض ناخوشایندی برای نظام استکبار جهانی و دنباله های منطقه ای آنها در عربستان سعودی خواهد بود لذا؛
1- به رژیم آل سعود اعلام میکنیم اجرای این جنایت و اقدامی بسیار خطرناک است و مرتکبین آن بی پاسخ نخواهند ماند بهتر است تا فرصت باقیست برای کمترین حقوق پیروان دیگر مذاهب و ادیان و قوانین بین المللی احترام قائل شوند.

2- سازمان های بین الملل مسئول حقوق بشر، هیئت های علمای دینی در جهان اسلام و همه آزادیخواهان جهان باید نسبت به این اقدام غیر انسانی و غیر حقوقی ساکت نمانند و برای جلوگیری از اجرای این عمل خصمانه اقدام عملی نمایند.

3- از مردم مسلمان عربستان اعم از شیعه و سنی درخواست میکنیم با تمام توان به میدان آمده، از حقوق اولیه ی خود دفاع کنند و تا آزادی قطعی این عالم اسلامی از پای ننشینند.

4- تمامی دولتهای مسلمان و غیر مسلمان باید نسبت به این حادثه بی تفاوت نباشند و مانع عملی شدن این تصمیم سیاسی شوند.

5- از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست داریم مثل همیشه با جدیت و با تمام توان از اجرایی شدن این تصمیم خائنانه رژیم عربستان جلوگیری نمایند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حجت الاسلام بیگی     حجت الاسلام شعیبی      سرهنگ2 پاسدار بیژن راعی
امام جمعه کوثر نماینده    ولی فقیه در سپاه کوثر   فرمانده سپاه ناحیه کوثر

ارسال نظرات