خبرهای داغ:
در بیانیه ی واحدهای بسیج دانشجویی دانشگاه های قم مطرح شد:
از جمله وقایع پس از اعدام آیت الله شیخ نمر حمله به سفارت خانه ی عربستان و آتش زدن آن توسط عده ای بود، که از همان ابتدا این اتفاقات مشکوک به نظر می رسید.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۵۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پس از اعدام آیت الله شیخ نمر توسط رژیم منحوس آل سعود، وقایعی در کشورمان اتفاق افتاد که نیاز به تأمل بیشتری دارد. از جمله این وقایع حمله به سفارت خانه ی عربستان و آتش زدن آن توسط عده ای بود، که از همان ابتدا این اتفاقات مشکوک به نظر می رسید.

در همین راستا بیانیه مشترک واحدهای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قم در پی آتش زدن سفارت عربستان صادر شد. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مشترک واحدهای بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قم در پی آتش زدن سفارت عربستان

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت شیخ نمر، که او را به سلسله نورانی شهدای اسلام و کربلا می رساند، مایه تاثر و تاسف جهان اسلام گردید، شهادت مظلومانه توسط نظامی خونریز و مرتجع، حاصل امر به معروف و دفاع از آزادی ملت مسلمان بود.

ما نیز همچون همه مسلمانان و آزادگان جهان از این جنایت رژیم سعودی متاسفیم، اما آنچه در این مقام درصدد بیان آن هستیم، محکومیت اقدامات احساسی و هیجانی ای مانند حمله به سفارت عربستان است. ما این اقدام و این قبیل حرکات را از دو جهت محکوم می کنیم،

نخست آن که طبق قوانین اسلامی و شریعت الهی، ما ملزم به رعایت قوانین و معاهدات هستیم و حفظ امنیت مراکز دیپلماتیک، یکی از این قوانین و معاهدات است، بنابراین، ملت ما که خود را پایبند به اسلام و دین حق می داند، نباید در هیچ شرایطی خلاف موازین دینی و اخلاقی عمل کند، چنان که سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین چنین بود که هرگز پای بر عهد خویش نمی نهادند و هر گز از اصول اسلامی و اخلاقی تخطی نمی نمودند، حتی در بدترین شرایط. همچنین سیره امام راحل و مقام معظم رهبری نیز چنین بوده و هست.

دوم آن که طبق فراز شریف نهج البلاغه: "ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ" که امام علی (ع) دستور می دهند مجاهد فی سبیل الله، بلند نظر بوده و با درایت و بصیرت، پشتوانه و عقبه دشمن را مورد نظر قرار دهد.

بر هر مجاهدی لازم است که دشمن شناس بوده و اهداف دشمن را بداند و با آن مبارزه کند. در شرایط فعلی، مهم ترین هدف دشمنان اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان و مذاهب اسلامی است تا از این طریق امت عظیم اسلامی را ضعیف کرده و به منافع پلید خود دست یابند و عمال و دست نشانده های ایشان در ملت های مسلمان، به دنبال پیاده کردن این نقشه شوم هستند. بر امت اسلامی لازم است با بصیرت کافی، هدف دشمن را تشخیص داده و او را نا کام گذارد.

(مسلما رژیم ظالم آل سعود با هدف افروختن آتش جنگ و خونریزی میان مسلمانان مرتکب چنین جنایتی شده و حمله به سفارت عربستان سعودی و این قبیل حرکات، دقیقا آن چیزی است که این سلفی مذهبان تکفیری به دنبال آن هستند تا ضمن خدشه دار کردن چهره نظام اسلامی در جهان، باعث افزایش تنش های منطقه شوند)

گرچه مطابق فرمایش حضرت امیر و دورنگری و بصیرت سیاسی، احتمال فراوان می رود که این حمله به سفارت عربستان و باز شدن در های آن و آتش سوزی یکی دیگر فتنه های شوم همین جماعت بوده که با طراحی این نقشه، سعی داشته اند به اهداف خود برسند.

ما به عنوان ملت اسلامی و جوانان پیرو امام خمینی (ره)، ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی، از امت اسلامی میخواهیم آرامش خود را حفظ کرده و مبارزه با استکبار و ایادی دست نشانده آن ها را از راه درست آن پیش برند.

در حال حاضر، مهم ترین هدف استکبار ایجاد اختلاف و جنگ و خونریزی در امت اسلامی است که نتیجه آن، ویرانی و برادر کشی و تاراج سرمایه های ملت مسلمان توسط استکبار است. هدف اصلی ما در این نبرد، استکبار است و نباید بازیچه دست آن شویم و مسیر جهاد را فراموش کنیم، چنان که امام خمینی (ره) با بصیرت بالای خویش، هیچ گاه مسیر اصلی مبارزه را اشتباه نگرفتند، پیش از انقلاب تمام توجه را به برکناری رژیم شاهنشاهی داشتند و از پرداخت به مسائل غیر ضروری که به این هدف آسیب می زند پرهیز می کردند و پس از انقلاب نیز سیره ایشان چنین بود، همانطور که در زمانی که جنگ با صدام مهم ترین عرصه مبارزه بود، فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد" و با این تعبیر نشان دادند که برای رسیدن به هدف اصلی، نباید میدان مبارزه را اشتباه گرفت و در هر زمانی، یک میدان اصلی برای نبرد است.

از امت مسلمان میخواهیم که سیره ایشان را الگو قرار داده و تحت رهبری جانشین بر حق امام خمینی، امام خامنه ای، اهداف شوم استکبار و دشمنان مسلمانان را باطل کرده و با بصیرت کافی به مبارزه با طاغوت ادامه دهند.

«و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقوی عزیز»

بسیج دانشجویی پردیس فارابی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه قم

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم

بسیج دانشجویی علمی کاربردی استان قم

کانون صراط دانشگاه مفید

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

بسییج دانشجویی صنعتی قم

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی

ارسال نظرات