فرماندار گرمی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی

با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت به حداقل و فضائل اخلاقی از جمله ایثار، احسان و خوش خلقی نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۶۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، میر علی رحیمی زاد فرماندار گرمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ستاد ساماندهی مزار شهدای این شهرستان گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت به حداقل و فضائل اخلاقی از جمله ایثار، احسان و خوش خلقی نهادینه می‌شود.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گرمی بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلاب به نسل سوم تاکید و خاطر نشان کرد: رمزبقاء این انقلاب به برکت خون شهداست و باید درجهت نهادینه شدن و گسترش فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه تلاش کنیم.

رحیمی زاد بر  ارائه راهکارهای علمی و عملی ترویج این فرهنگ غنی اسلام با ارائه مقاله‌ها و موضوع پایان‌نامه‌های دانشگاهی تاکید و خواستار برگزاری همایش و گردهمائی‌های  تبیین آثار و برکات فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

وی با اشاره به عظمت و شکوه ایثارشهدا و بویژه شهید نوجوان بسیجی شهید مرحمت بالازاده خواستار تعویض تندیس شهید بالازاده شد و گفت: تندیس شهید بالازاده که در میدان ورودی شهرگرمی نصب شده است درشان آن شهید بزرگوار و مردم ولایی گرمی نیست و باید بزودی تعویض شود.

رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گرمی درادامه نام‌گذاری کوچه ها و بلوارهای شهرگرمی بنام شهدای دفاع مقدس را خواستار ودرخصوص ارائه تحقیقات دانشجویی از سوی دانشگاه‌های این شهرستان با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.   

یاسر شاهی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی هم در این جلسه از برنامه‌ریزی برای دیدار از 86 شهید ارتش شهرستان گرمی توسط شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبرداد و تسریع درعملیات اجرایی تعویض تندیس شهید مرحمت بالازاده توسط شهرداری را خواستار شد.

یاسرشاهی افزود: شهرستان گرمی مفتخر به داشتن 312 شهید و763 جانباز دوران دفاع مقدس است که از این تعداد شهدا 25 شهید جاویدالاثر هستند.

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت گرمی همچنین از ساماندهی 248 مزار شهید با اعتباری بالغ بر3 میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد و افزود: مبلغ 1میلیاردریال اعتبارازمحل تملک دارایی شهرستان برای ساماندهی 38 مزارشهید اختصاص یافته است.  

شهردار گرمی هم ازعقد قرارداد با طراح و پیمانکارتعویض شهید بالازاده خبر داد و افزود: مقدمات ساخت تندیس جدید این شهید بزرگوارانجام شده و اعتبار240 میلیون ریالی برای این پروژه ازاعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

رسول حسن‌زاده افزود: قراراست تندیس جدید تا پایان سال‌جاری در ورودی شهرگرمی نصب شود

وی از تصویب طرح نام‌گذاری کوچه‌ها و بلوارهای شهرگرمی بنام شهدای دفاع مقدس در شورای نامگذاری این نهاد خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های بوجود آمده، براساس نقشه تفصیلی وجامع شهرگرمی عملیات تزئین کوچه‌ها و بلوارها بنام نامی شهدا بزودی آغازخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار