خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی استان قزوین:

متضرر شدن عربستان از قطع ارتباط با ایران

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ ضرری از قبال قطع رابطه با عربستان نمی‌بیند.
کد خبر: ۸۶۱۶۵۷۹
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

 

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از قزوین در رابطه با اعلام قطع رابطه عربستان با ایران بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ ضرری از قبال قطع رابطه با عربستان نمی‌بیند.

وی گفت: کشور ایران تا به امروز هیچ سود یا نفعی از آل سعود ندیده است و حکمای عربستان چیزی جز خیانت به مسلمانان در کشورهای مسلمانان ایجاد نکرده‌اند.

مسئول ناحیه دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: قطع ارتباط از جانب عربستان در راستای بی تدبیری حکمای عربستان صورت گرفته است و کسی که از این عملکرد متضرر می‌شود خود آل سعود می‌باشد که با این بی تدبیری پایه‌های سیاسی و حمایتی را از دست می‌دهد.

مصائبی اضافه کرد: ملت‌های مسلمان نسبت به عربستان بی اعتماد هستند و دل خوشی از این کشور ندارند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور قدرتمند اسلامی نیازی به ارتباط گیری با این کشور ندارد.

این مسئول تصریح کرد: با قطع رابطه ایران و عربستان در بحث اقتصادی قیمت نفت رو به افزایش خواهد بود بطوری که بعد از اعلام قطع رابطه عربستان با ایران قیمت نفت در بازار‌های جهانی رو به سعود بوده است.

وی با بیان اینکه کشور عربستان اهرم و ابزاری برای ایادی مستکبر می‌باشد، اذعان کرد: کشور عربستان ابزاری در راستای مسلمان کشی است بطوری که با فروش سلاح‌های خود به آل سعود و خرید نفت به قیمت ارزان،این آل سعود است که موجب تقویت گروهک‌های تروریستی در کشورهای اسلامی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تشریح کرد: عربستان با ارزن فروختن نفت خام به آمریکا و صرف هزینه‌های گزاف در جنگ با یمن با کسری بودجه بسیاری روبررو شده است.

وی با اشاره به پیامدهای ارزان فروشی نفت توسط عربستان تصریح کرد: ارزان فروشی نفت توسط آل سعودی پیامد منفی جز برای عربستان نخواهد داشت چرا که روزانه به هزینه های دفاعی و رفاهی این کشور افزوده می‌شود و راهکاری برای صرفه جویی ندارند.

مصائبی با تاکید بر این نکته که  قطع رابطه به نفع ایران است، خاطرنشان کرد: چرا که قطع رابطه با عربستان حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات می‌کند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: تفکر وهابیت حکمای عربستان باعث شده که کشورهای غربی از این پتانسیل استفاده کنند و به اهداف خود در جهت تفرقه افکنی و مسلمان کشی استفاده کنند.

مسئول ناحیه دانشجویی استان قزوین ادامه داد: کشور عربستان آمار جمعیتی کمی دارد ولی با توجه به ذخایر زیرزمینی این کشور آمریکا فرصت را مناسب دانستند تا با نام دوستی از این قدرت‌ بهره مند شوند و نفت خام را به قیمت ارزان از آنان خریداری کنند.

وی با اشاره به ترویج اسلام هراسی توسط کشورهای غربی تشریح کرد: اسلام هراسی از اهداف آمریکا است که از طریق عربستان با کشتار مسلمانان یمن و اعدام شیخ نمر چهره اسلامی را به این صورت به جهانیان نشان دهند.

مصائبی خاطرنشان کرد: کشور عربستان مهره کلیدی برای گسترش تفکر وهابیت در جهان است و در صدد این می‌باشد تا اسلام ناب را از بین ببرند و در نهایت حاکمیت وهابی را در سراسر جهان ایجاد نماید.

این مسئول در ادامه به شخصیت با ارزش شیخ نمر اشاره کرد و گفت: شیخ نمر باقر النمر از عالمان وارسته شیعه  شهر قطیف عربستان بود.

وی افزود: این مجاهد شیعه از فعالان حقوق بشر شیعیان در عربستان بود که در پی روشنگری و اعتراض به سیاست نادرست عربستان بازداشت شد.

مسئول ناحیه دانشجویی استان قزوین در خاتمه ابراز کرد: شیخ نمر باقر النمر فعالیت‌های بسیاری در راستای ترویج اسلام داشته است که این کارهای عملکردی مناسبی بر تحولاتی داخلی و منطقه ای گذاشت.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار