رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

حجم تجارت ایران و دانمارک 160 میلیون دلار/آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاری دانمارک در پزشکی و لبنیات

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: کمتر به دنبال خرید کالا هستیم و بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری و کارهای زیربنایی به ویژه در حوزه‌ پزشکی،‌ داروسازی و لبنیات با طرف‌های دانمارکی هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۴۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود خوانساری صبح امروز در دیدار با هیأت 120 نفره تجاری دانمارک در تهران که در راس آن کریستین جنسن وزیر امور خارجه این کشور حضور داشت، به سابقه همکاری دیرینه ایران و دانمارک اشاره کرد و گفت: نخستین پروژه‌های جاده سازی در ایران با حضور متخصصان دانمارکی آغاز شد.

وی گفت: 50 سال پیش  نخستین کارخانه شیر و تاسیس کارخانه پنیر با حضور متخصصان دانمارکی در ایران صورت گرفته است، تا حدی که اکنون ما به عنوان صادر کننده پنیر در کشورهای هم‌جوار هستیم.

خوانساری به این نکته اشاره کرد که ایران و دانمارک طی سال‌های اخیر علی‌رغم تحریم‌ها در حوزه سیمان،‌داروسازی، صنایع پتروشیمی و تولید هورمون رشد همکاری‌ خوبی داشته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین یکی از شرکت‌های دارویی دانمارک و وزارت بهداشت طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه‌ شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی امکان همکاری‌ خوب بین دو کشور وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران از حجم پایین مبادلات تجاری بین دو کشور اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه طی سال‌های 2007 تا 2014 حجم روابط بین دو کشور بین 160 تا 170 میلیون دلار در سال بوده است که این مسئله بیشتر به خاطر مشکلات تحریم و مشکلات بانکی بوده است و امیدواریم با حضور هیأت تجاری دانمارک در ایران سرفصل جدیدی برای آغاز افزایش هر دو کشور گشایش بشود.

وی خطاب به هیأت تجاری دانمارک گفت: جمهوری اسلامی ایران باوجود 80 میلیون جمعیت و تعداد بالای جوانان تحصیل کرده بازار بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری‌ خارجی خواهد بود و از طرف دیگر دانمارک با زیربنای انرژی و درآمد بالایی که دارد، می‌تواند طرف تجاری خوبی برای ایران باشد.

خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود این را هم گفت: که طی سال‌های تحریم به دلیل محدودیت‌ها تجارت ایران بیشتر به سمت کشورهای شرقی سوق داده شده که بعد از تحریم می‌تواند روابط تجاری خود با کشورهای غربی را هم احیا کند.

وی گفت: اکنون بهترین شرایط برای ایجاد کنفدراسیون ایران و دانمارک به وجود آمده چرا که ما کمتر به دنبال خرید کالا هستیم، بلکه بیشتر به فکر کارهای زیربنایی و طولانی مدت از طریق سرمایه‌گذاری هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تصریح کرد: اتاق بازرگانی آمادگی دارد، تا راهنمایی و مشاوره‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در ایران را به طرف‌های دانمارکی ارائه کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار