آیین افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم عمار در سبزوار با حضور پرشور مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۷۶۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دبیر اکران فیلم های مردمی جشنواره عمار خراسان رضوی در سبزوار با بیان اینکه این جشنواره به نوعی لبیک عمارهای زمان به امام خود است، گفت: این حرکت در طی دوسال اخیر برگزاری توانسته جایگاه خوبی را در بین جامعه پیدا کرده و با ایجاد دبیرخانه های دائمی در استان و شهرستان دارای انسجام خوبی در اکران ها شده است.

احسان مینایی با اشاره به موضوعات و سوژه های مورد استفاده در این فیلم ها اظهارداشت: موضوعاتی که تاکنون در فیلم های ارسالی به این جشنواره شاهد بوده ایم مانند عوامل مختلف فتنه ۸۸، جنگ نرم دشمن، بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی و اتفاقات حوزه بیداری اسلامی بوده است که با توجه به مخاطبین این جشنواره که از قشر نوجوان تا بزرگ سال، دانشگاهی و حوزوی است می تواند سوژه هایی بسیار متنوع را در بر بگیرد.

وی با بیان اینکه اکران ها در این مرحله شامل ۷۰اثر است که در یک مجموعه در اختیار داوطلبین اکران قرار خواهد گرفت تصریح کرد: داوطلبین اکران مردمی می توانند با مراجعه به مکان هایی که از سوی دبیرخانه اعلام می شود اقدام به دریافت این مجموعه کرده آن را در محل های مورد نظر از یک جمع خانواده گی ،دانشگاهی مدارس و … اکران کنند.

مینایی با بیان اینکه دست اندر کاران این جشنواره معتقدند که نباید دچار فضای ستادی مانند دیگر ارگان های فرهنگی کشور شوند تاکید کرد: باید صفت عمار را حفظ کرده و در صدد بازخوانی شرایط جامعه باشیم تا پتانسل های جامعه دراین زمینه را یافته و استفاده های مطلبوب در راستای اهداف انقلاب انجام دهیم.

گفتنی است در این آیین تجلیل از استاد حسین ماستیانی دبیر افتخاری این جشنواره در سبزوار توسط خانواده شهدای جنگ تحمیلی و اولین شهید مدافع حرم به پاس خدماتی که وی از ابتدا تا کنون به فرهنگ شهید و شهادت انجام داده صورت گرفت.

از دیگر برنامه های این آیین مردمی حضور خیرالنسا پیرزن بود که در زمان ۸سال جنگ تحمیلی با بافتن لباس های گرم و فرستادن آن برای رزمندگان خدمت شایانی را به رزمندگان انجام داده بود.

وی در این آیین با درخواست از تمامی بانوان شهر برای بافت لباس گرم و ارسال آن به جبهه های مقاومت گفت: در حال حاضر بانوان می توانند با این حرکت حمایت خود را از رزمندگان جبهه مقاومت که در سوریه و عراق در حال مبارزه هستند اعلام کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها