خبرهای داغ:
علیرضا خیاط ویس فرزند عباس سال ۱۳۴۰ در «ویس» از توابع شهرستان باوی در استان خوزستان متولد شد. او فقط یک سال داشت که مادرش را از دست داد و خواهرش سرپرستی علیرضا را بر عهده گرفت...
کد خبر: ۸۶۱۶۷۶۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار علیرضا آمون فرمانده گردان تخریب لشکر 7 ولیعصر استان خوزستان در دفاع مقدس گفت: گردهمایی رزمندگان تخریبچی سراسر کشور به مدت دو روز در دی‌ماه امسال در شهر اهواز برگزار خواهد شد. یکی از برنامه‌های این مراسم اجرای یک مانور به یاد شهید علیرضا خیاط ویس، فرمانده تخریب «قرارگاه کربلا» است که به وسیله مواد منفجره ایمن، نور، صدا و اجرای نمایشی توسط هنرمندان برگزار خواهد شد.

فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در نشست هماهنگی ششمین یادواره شهدای تخریبچی، گفت: بخش اعظم جنگ در خوزستان اتفاق افتاد و دلاورمردانی از اقصی نقاط کشور برای زنده نگه داشتن اسلام و حفظ میهن اسلامی، ناموس، عزت و شرف مملکت جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند.

خبیر به برگزاری یادواره ملی شهدای تخریبچی اشاره کرد و ادامه داد: این یادواره هر سال در یکی از استانهای کشور و با محوریت یک شهید شاخص اجرا میشود و امسال روزهای 24 و 25 دی با محوریت علیرضا خیاط ویس فرمانده قرارگاه تخریب خاتم الانبیاء به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر یادواره شهدای تخریبچی در استان در حال انجام است، افزود: هفته‌ای که این یادواره برگزار میشود به نام هفته شهدای تخریبچی نامگذاری خواهد شد و برنامه‌هایی در این خصوص در استان اجرا میشود.

در ششمین یادواره ملی شهدای تخریبچی با حضور بیش از 2000 مهمان از سراسر کشور اعم از خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان، فرماندهان و جانبازان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

 شهید علیرضا خیاط ویس فرزند عباس سال ۱۳۴۰ در شهر «ویس» از توابع شهرستان باوی در استان خوزستان متولد شد. او فقط یک سال داشت که مادرش را از دست داد و خواهرش سرپرستی علیرضا را بر عهده گرفت. او با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشت توانست دیپلم بگیرد.

علاقه‌اش به امور تخریب و خنثی سازی بمب‏ها و مین‏ها و انجام یک سلسله عملیات انفجاری باعث شد در این تخصص، تبحر پیدا کند و به آموزش تخریب و خنثی سازی بمب و مین در اهواز و سپس پادگان‏های سراسر استان بپردازد. با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های مختلف جنوب و غرب کشور حضور یافت و در عملیات‌های مختلفی از جمله «فتح‌المبین»، «طریق‌القدس» و «بیت المقدس» شرکت کرد.

علیرضا دوبار مجروح شد و هر بار به جبهه‌های جنگ باز گشت. بار اول در عملیات «طریق القدس» از ناحیه دست و بار دوم در منطقه «کارخانه نساجی»، او پس از انتقال و بستری در بیمارستان‌های تهران و اصفهان برای ادامه خدمت به جبهه‌های جنوب بازگشت. وقتی ۳۱ ساله شد با خواهر شهید «مهدی قلعه تکی» ازدواج زندگی و مشترکش را آغاز کرد و پس از آن برای آموزش نیروهای انقلابی مسلمان به لبنان اعزام شد.

دو ماه پس از تولد فزندش «مهدی» به ایران بازگشت و دوباره به جبهه‌های جنگ در کردستان و خوزستان اعزام شد. مهارت، شجاعت و لیاقتش در امور تخریب او را به سمت‏های مختلفی در جبهه رساند که آخرین آن فرماندهی تخریب «قرارگاه کربلا» بود.

سرانجام این فرمانده دلاور بر اثر اصابت ترکش راکت هواپیما به سرش در منطقه عملیاتی «بدر» در شرق دجله در روز 26 اسفند ماه سال 1363در حالی که سوار بر موتورسیکلت در حال انجام وظیفه بود، به شهادت رسید و پیکر پاک این فرمانده در تشییع باشکوه مردم اهواز و روستاهای اطراف در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها