گفتمان انقلاب اسلامی مشخص کردن تکلیف سیاست از طریق دین است

استاد برجسته حوزه و دانشگاه، در توضیح تفکر انقلاب اسلامی در این زمینه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی می‌گوید که دین باید تکلیف دنیا را معین کند، سیاست خوب است ولی دین باید به تعیین تکلیف درمورد آن بپردازد.
کد خبر: ۸۶۱۶۸۶۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰







خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله قائم‌مقامی، اصل فلسفه انقلاب اسلامی را در تعیین تکلیف دین برای قدرت دانست و گفت: خیال تعیین تکلیف حکومت از سوی سیاستمداران، فتنه است.

آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی بزرگترین اشتباه و حتی فتنه بزرگ را در خصوص دخالت و دست‌اندازی در امور ولایت برشمرد و در توصیف مقام ولایت اظهار کرد: ولایت کانونی است که رمز و راز قدرت اسلام، تجلی‌گاه عالم غیب و قدسی بوده و قدرتی است از آن ناحیه که در جهان ما ظاهر شده است.

وی افزود: اصل فلسفه انقلاب اسلامی این است که در واقع این دین است که دارد تکلیف قدرت و سیاست را معین می‌کند، لذا اشتباه است اگر کسی ابتکار بزند و یا تصور کند افرادی وجود دارند که بتوانند تکلیف این کانون را معین کنند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه، در توضیح تفکر انقلاب اسلامی در این زمینه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی می‌گوید که دین باید تکلیف دنیا را معین کند، سیاست خوب است ولی دین باید به تعیین تکلیف درمورد آن بپردازد.

وی قرار گرفتن برخی تحت تأثیرات غرب مبنی بر انجام اصلاحاتی در موضع ولایت به منظور دوستی غرب با آن‌ها، تأکید کرد: برزگترین اشتباه این است که افرادی تحت تاثیر القائات غرب، بخواهند این کانون را تغییر داده و به عبارتی، آن را تحت سیطره سیاست قرار دهند.

این سخنران برجسته کشوری، خیال تعیین تکلیف حکومت از سوی سیاست مداران را فتنه خواند و تصریح کرد: مردم باید بسیار هوشمند باشند، خواص و توده‌های مردم نگذارند که این پا بگیرد، بنای اعتقادی ما این است که این حقیقت آمده و قابل برگشت هم نیست.

وی هشدار داد: به منظور تضعیف ولایت فقیه، انتظار می‌رود که در موضوع خبرگان و انتخبات پیش رو، فکروخیال و اشتباهات محاسباتی در برخی وجود داشته باشد، که امیدواریم اصلاح شوند و خود را به سیل حقیقتی به نام ولایت که کانون مرکزی آن از عالم قدس است، بسپارند.

قائم‌مقامی در پایان در تبیین وظایف مردم، تصریح کرد: وظیفه مردم به عنوان بهترین حامی ولایت، بصیرت و عقلانیت، بیداری و حضور در صحنه است، به معنای دقیق کلمه گوش به فرمان هدایت‌های رهبری بودن و نگران آینده نبودن است، چراکه اگر کسی درمورد آینده مطلبی دارد باید از دولب مبارک ولی فقیه بشنود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها