مدیرکل شیلات استان اردبیل:

کسب رتبه سوم در بین استان های غیر ساحلی!

در زمینه تولید ماهیان سردآبی و گرمابی در کل استان سال گذشته 7 هزار تن بوده که امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بالای 8 هزار و 500 تن انواع ماهیان سرآبی و گرمابی را تولید کرده و روانه بازار کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۶۹۸۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرمان واعظی در بازدید از صید ماهیان گرمابی در منابع آبی سد گیلارلوی گرمی اظهار داشت: مراحل صید ماهی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی در استان اردبیل آغاز شده است.

وی با اشاره به سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل با سرانه مصرف 10 و نیم کیلوگرم انواع آبزی رتبه سوم در بین استان‌های غیرساحلی را به خود اختصاص داده است که باید تلاش کنیم که رتبه استان در این زمینه ارتقا یابد.

واعظی تصریح کرد: در زمینه تولید ماهیان سردآبی و گرمابی در کل استان سال گذشته 7 هزار تن بوده که امسال پیش‌بینی می‌کنیم که بالای 8 هزار و 500 تن انواع ماهیان سرآبی و گرمابی را تولید کرده و روانه بازار کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل از افزایش تکثیر ماهیان سردآبی و گرمابی در استان خبر داد و گفت: در مورد تکثیر ماهیان به ویژه ماهیان سردآبی در سال گذشته 6 میلیون تکثیر بچه ماهی داشته‌ایم که این میزان امسال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان‌های سبز در تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی در کشور است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت و ظرفیت منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی که در شهرستان گرمی وجود داشته و نیز حمایت فرماندار شهرستان در زمینه تامین اعتبار برای مطالعات جامع آبزی‌پروری در این شهرستان تولید آبزیان در این شهرستان افزایش می‌یابد.

واعظی با اشاره به میزان تولید ماهی در شهرستان گرمی افزود:‌ امسال تولید ماهی در شهرستان گرمی 450 تن خواهد بود در حالی که ظرفیت شهرستان که طبق برآورد اولیه انجام شده در حدود 5 هزار تن در حوزه آبزی‌پروری بوده که این ظرفیت بعد از مطالعات جامع‌ آبزی‌پروری از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار