خبرهای داغ:
مدیریت حوزه علمیه استان قزوین تاکید کرد: طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قزوین در کنار تحصیل حوزهی تحقیات و پژوهش‌های بسیاری انجام داده‌اند ولیکن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علمیه استان قزوین باید ترویج یابد.
کد خبر: ۸۶۱۶۹۹۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در نسشت هم اندیشی اساتید حوزه علمیه با موضوع آموزش پژوهش محور نظام علمی حوزه ضمن برشمردن نقش مهم واثر گزار اساتید حوزه علمیه قزوین گفت: اساتید حوزه‌های علمیه که با طلاب در ارتباط می‌باشند نقش اثر گذاری در راستای تحقیقات علمی توسط طلاب دارند.

وی گفت: اساتید حوزه نیز با همکاری و هم فکری با طلاب حوزه علمیه می‌توانند مراحل رشد و ارتقاء فکری طلاب را در تمامی زمینه‌های علمی ، دینی و درسی افزایش دهند.

مدیریت حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قزوین در کنار تحصیل حوزهی تحقیات و پژوهش‌های بسیاری انجام داده‌اند ولیکن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علمیه استان قزوین باید ترویج یابد.

عباسی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده باید بصورتی باشد تا پاسخگوی شبهات باشد، تصریح کرد: اگر تحقیقات انجام شده طبق نیاز جامعه و در راستای رفع هجمه‌ها و شبهات دشمنان نباشد و احکام و معارف مدنظر را پاسخگو نباشد، تحقیق و پژوهش ناقص است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی اذعان کرد: گروهک‌های تروریستی که در سطح منطقه خرافه گرایی می‌کنند،مخالف دین اسلام می‌باشند و در راستای دین اسلام شبهات ایجاد کردند.

مدیریت حوزه علمیه افزود: اساتید حوزه علمیه در راستای آگاهی و روشنگری مسائل منطقه‌ای برای طلاب و آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوانان نقش تاثیر گذاری دارند.

وی با اشاره به امکانان کتابخانه امام صادق(ع) تشریح کرد: کتابخانه امام صادق(ع) کتابخانه‌ای ارزشمند و دارای کتاب‌های با اهمیتی برای تحقیقات علمی، دینی، اجتماعی طلاب می‌باشد.

عباسی اضافه کرد: ولی متاسفانه حضور طلاب استان قزوین و بهره مندی از این گنجینه غنی کمتر از سایر اقشار به خصوص دانشجویان و دانش آموزان و اساتید دانشگاهی است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها