همایش مشترک ائمه جماعات مساجد،هیات امنای مسجد و فرماندهان بسیج به منظور ایجاد وحدت بین ارکان مسجد در شهرستان زرندیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۵۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

محمد مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه در این برنامه به برشماری نقاط مشترک بین این سه رکن اصلی مسجد اشاره کرد و افزود: دشمن تلاش زیادی در خالی کردن مسجد ها دارد تا بتواند پایگاه اول مسلمین را تسخیر کند به همین منظور رو به سمت تخریب و سست کردن پایه های مسجد که همان ائمه جماعات ،هیات امنا و فرماندهان پایگاه می باشد رو آورده است.

مهجوری با اشاره به وحدت و همبستگی ارکان درون مسجد گفت: اتحاد و همبستگی داخل مسجد پیش شرط پویایی فرهنگی مساجد است. وی ادامه داد: اولین مبحثی که باید در مساجد ایجاد کرد بحث وحدت واتحاد بین هیئت امنا، پایگاه وکانون های مساجد است چراکه همگی یک هدف را دنبال می کنند والبته این وحدت وجود دارد لیکن باید بیشتر شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیون استان خراسان شمالی گفت: جوان گرایی یکی از شاخصه های روحانی موفق در مسجد است امام جماعت مسجد به مثابه مدیر فرهنگی محله و قلمرو سکونتی آن مسجد است بنابراین روحانی مسجد بنابر توصیه مقام معظم رهبری باید خودش را مجهز و مسلح به سلاح معرفت و استدلال کند.

مهجوری وی افزود: برای اینکه بتوانیم از مزایای این پایگاه عظیم اجتماعی بهر مند شویم، تعامل میان ارکان اساسی آن یعنی امام جماعت، هیئت امناء و اعضای پایگاه مقاومت بسیج نیاز است، بسیج و مسجد دو عامل مهم برای مقابله با تهدید ها و آسیب های دشمنان هستند، برای مقابله با جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و نفوذ دشمن، سرباز، افسر و افسر ارشد می خواهیم که باید در مساجد تربیت شوند. توجه به مساجد موجب رشد فکری و عقیدتی جوانان می شود و به بصیرت افزایی اندیشه های ایشان کمک خواهد نمود، مسجدی موفق است که روحیه تعامل و همدلی میان سه رکن اساسی آن جاری باشد، چنین مسجدی کانون موثر در محله خواهد بود.

محمد مهجوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یوم الله نهن دی ماه گفت : حضور بی نظیر و 85 درصدی مردم ایران در انتخابات سال ۸۸ باعث شد که استکبار جهانی با توطئه ای دیگر دشمنی خود را با این موفقیت و همراهی مردم ایران با نظام نشان دهد.

وی افزود:حماسه ۹دی یکی ازبرگ های زرین تاریخ ایران اسلامی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و انقلاب اسلامی است.

محمد مهجوری فرمانده ناحبه مقاومت بسیج زرندیه در ادامه اظهارداشت: 9 دی روزی است که ملت متدین ومومن ایران اسلامی در واقع آب پاکی را بر روی دستان دشمنان خود ریخت وبه همه جهانیان اعلام واثبات کرد که این ملت رشید علی رغم تمام اختلاف سلیقه ها یی که ممکن است بین آنها وجود داشته باشد هر جا که احساس کنند که اصل اسلام یا انقلاب یا ولایت فقیه ورهبری نظام در معرض حمله و هجمه دشمن قرار گرفته با تمام وجود به میدان آمده و از انقلاب و ولایت فقیه پشتیبانی خواهند کرد.

مهجوری با بیان اینکه پیام 9 دی آگاهی، حریت، جوانمردی و بیعت با مقام ولایت و در حقیقت همان پیام عاشوراست اظهار داشت : باعث شد که خواب فتنه گران تعبیر نشود و ایادی صهیونیسم که سال ها با تمسک ابزاری به ارزش های انقلاب و شهدا و امام(ره) در مناصب مهم مملکت نفوذ کرده بودند و همه اعتبارشان را هم از امام(ره) و انقلاب اسلامی داشتند رسوا شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرندیه گفت: مردم نشان دادند که در راستای هدف نظام حرکت می‌کنند و بر این اساس بود که حمایت مردم در 9 دی ماه پایه‌های نظام را تقویت کرد. وی افزود: بصیرت و آگاهی آحاد مردم به خصوص جوانان در 9 دی ماه سال 88 باعث شد تا آمادگی در نسل جدید جهت دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی بوجود بیاد که باید این گنجینه با ارزش توسط مسئولان نظام حفظ شود.

وی با اشاره به مدیریت با درایت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در ایام فتنه بیان داشت: ایشان در طول تمام روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و فتنه های پس از آن همواره به روشنگری و سخنان قاطع راه درست را به مردم و مسئولان نشان داده و توانستند این فتنه را در نطفه خفه کنند.
ارسال نظرات