تمام تلاش اداره کل استانداردسازی استان صدور پروانه‌های کاربردی به واحدهای تولیدی در استان بوده است که امید می‌رود تا با افزایش این اصل مهم بتوانیم حمایت لازم را از واحدهای تولیدی و تولیدات استان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۶۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم علایی در جلسه کمیته بررسی پروانه کاربرد علامت استاندارد و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان استانی استانداردسازی و حمایت از تولیدات استانی در سطح استان افزایش چشمگیری داشته است که در تلاش هستیم تا با ارتقا این رقم در راستای توسعه و پویایی استان در بخش تولید و عرضه محصولات گام محکمی برداریم.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز به واحدهای تولیدی در استان یکی از علل اصلی رشد استان اردبیل در این زمینه است، افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم تا با ارائه راهکارهای مناسب صدور مجوز به واحدهای تولیدی در اردبیل را ارتقا دهیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 86 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان کرد: امسال تاکنون 39 مجوز استاندارد به واحدهای تولیدی استان صادر شده است که این امر می‌تواند زمینه را برای توسعه استان در بخش تولیدات و عرضه محصولات به کشورهای همجوار هموار سازد.

هاشمی یکی از اهداف اصلی اداره کل استاندارد استان را حمایت از واحدهای تولیدی در مناطق مختلف استان عنوان کرد و گفت: تمام تلاش اداره کل استانداردسازی استان صدور پروانه‌های کاربردی به واحدهای تولیدی در استان بوده است که امید می‌رود تا با افزایش این اصل مهم بتوانیم حمایت لازم را از واحدهای تولیدی و تولیدات استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال 297 پروانه کاربردی واحدهای تولیدی در استان تمدید شده است، تصریح کرد: علاوه بر صدور و تمدید پروانه‌ واحدهای تولیدی در استان یکی دیگر از اقدامات مهم در این راستا کنترل و نظارت همه‌جانبه از سوی اداره کل استانداردسازی استان است که تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم در این زمینه نیز عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار بود تا پایان سال جاری 260 پروانه واحدهای تولیدی در استان تمدید شود اما با تمدید 297 فقره پروانه کاربردی توانسته‌ایم در این زمینه نیز اقدام اساسی انجام دهیم، امیدواریم تا با ادامه این روند بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد پویایی بخش تولیدات استان باشیم.

هاشمی نظارت دقیق بر کیفیت تولیدات داخلی استان را نیز مهم برشمرد و افزود: نظارت دقیق و انطباق ویژگی‌های تولیدات با موازین استاندارد از مهم‌ترین اهداف و وظایف اداره کل استاندارد استان است که ما باید بیش از پیش به این امر مهم توجه داشته باشیم تا بتوانیم در توسعه و پویایی اقتصاد مقاومتی استان نیز موثر عمل کنیم.

ارسال نظرات