معضل بزرگ روستاهای ییلاقی تفت؛

راه های روستایی تفت آبستن حوادث ناگوار رانندگی/ آزادسازی مانع اصلی تعریض!

راه های روستایی در شهرستان تفت، به واسطه عرض کم همواره آبستن حوادث ناگوار رانندگی بوده اند.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۸۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: راه های روستایی در شهرستان تفت، به واسطه عرض کم همواره آبستن حوادث ناگوار رانندگی بوده اند. محورهایی که در آنها عمدتا سرعت های مجاز و یا تردد با وسایل نقلیه استاندارد رعایت نمی شود و بعضا حوادث گوناگونی را نیز بوجود آورده است.

شهرستان تفت بیشترین تعداد روستا در سطح استان را داراست و بواسطه داشتن مناطق ییلاقی، در ایام تعطیل، ایام نوروز و محرم وصفر مقصد مسافرت چندین هزار نفر از روستائیان، همشهریان و گردشگران است.

مجاورت با زمین های کشاورزی و باغات،مسیر عبور آب روستایی و عدم سازی و ... از جمله موانع و مشکلاتی هستند که تعریض راه های روستایی را با مشکلات عدیده روبرو ساخته است.

یکی از اهالی روستای سانیج تفت در این باره می گوید: راه این روستا بسیار کم عرض است و وقتی خودروی سنگین یا ادوات کشاورزی از محور عبور می کند، عملاً راه بسته می شود.

بردستانی با اشاره به بروز خطرات فراوان در این محور، بیان می کند: این راه محور ارتباطی به بیشتر مناطق روستایی تفت است که در ایام تعطیل و بارش برف و باران شاهد ترافیک سنگینی است.

وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی چندی پیش اقدام به تعریض جاده این روستا کرد اما به دلایلی این کار متوقف شد و همچنان مشکل خطر آفرینی جاده وجود دارد.

وی در رابطه با علت توقف کار هم گفت: شکایت شاکی خصوصی از اداره راه و شهرسازی باعث تعطیلی کار شد!

رییس اداره راه و شهرسازی نیز در همین رابطه گفت: همه ساله بودجه مناسبی برای تعریض جاده های روستایی اختصاص می یابد امَا به دلیل مشکلات آزاد سازی امکان تعریض وجود ندارد.

دادخواه افزود: آزادسازي مسيرها جهت تعريض و بهسازي بجز محورهاي اصلي (مانند تفت-دهشير ، دهشير-گاريزات و ....) بر عهده بخشداري و دهياري روستاها است.

وی ادامه داد: اين اداره قصد تعريض و روكش مسير روستای سانیج را داشته که با شروع عمليات، مالكيني ادعاي مالكيت كردند و بخشداري نتوانست نسبت به آزادسازي مسير اقدام كند به همین خاطر مالكان مانع كار دستگاه هاي راهسازي اين اداره شدند؛ بنابراين اداره جهت جلوگيري از برگشت اعتبار مجبور شد مسير را فقط روكش آسفالت کند.

وی اضافه کرد: با توجه به ايجاد اختلاف ارتفاع لبه آسفالت با شانه راه، پيمانكار را جهت جلوگيري از وقوع حادثه، مجبور به شانه سازي مسير كرديم؛ هرچند در حين كار با مخالفت مالكان و ... مواجه شديم اما شانه سازي مسير نياز بود كه انجام شود.

وی در پایان گفت: در سال های آینده و برای اعتبارات بعدی نیز اگر مشکل آزاد سازی وجود داشته باشد امکان تعریض وجود ندارد و همين وضعيت را خواهيم داشت.

حال باید دید دلیل شکایت از عملیات تعریض جاده های روستایی چیست؟ و دهیاری ها و بخشداری چه نقشی در آزادسازی مسیر دارند؟

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار