مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد:
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه رهبر شیعیان عربستان، سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به اعدام شیخ نمر باقر النمر را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۴۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل اظهار داشت: شیخ نمر شخصیتی بزرگ در جهان اسلام بود و همواره حق و حقوق پایمال شده شیعیان عربستان را در این کشور پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه 20 درصد از جمعیت کشور عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: خون شیخ نمر در راه پیگیری مطالبات اجتماعی شیعیان عربستان ریخته شد زیرا ‌آل‌سعود نمی‌تواند حق و عدالت را برتابد.

متوسل با اشاره به زندانی شدن شیخ نمر تصریح کرد: رهبر شیعیان عربستان به دلیل حق‌گویی‌های خود دستگیر و زندانی شد و در نهایت نیز با شقاوت تمام توسط آل‌سعود با شمشیر گردن زده شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد با انتقاد از اینکه مجامع بین‌المللی و داعیه‌داران حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کردند و مواضع خود را کاملا نسبت به کشتار شیعیان جهان نشان دادند.

وی تصریح کرد: آنها نه تنها هیچ دفاعی از شیعیان نکرده و به شهادت رساندن شیخ نمر را محکوم نکردند بلکه از صدور بیانیه به عنوان حداقل کاری که می‌توانستند انجام دهند نیز دریغ کردند.

متوسل با اشاره به دخالت مدعیان حقوق بشر در امور داخلی کشورها و حمایت از آنچه به نفع آمریکا و صهیونیست‌هاست، افزود: آنها حتی در جریان فتنه 88 از حصر خانگی دو تن از سران فتنه برآشفتند و بیانیه صادر کردند و این اقدام را ضد حقوق بشر خواندند در حالی که این بازداشت با همه امکانات و بر اساس قانون بود.

وی تصریح کرد: همین‌ها اکنون در برابر کشتار این همه شیعه در کشورهای مختلف سکوت کرده‌اند و اکنون که به حقوق شیعیان رسیده، حقوق بشر را به نفع خود تفسیر می‌کنند.

متوسل تاکید کرد: در چنین شرایطی مسلمانان وظیفه‌ای بسیار خطیر بر عهده دارند و باید با اتحاد در مقابل جنایات آل‌سعود بایستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد بیان کرد: اقدام آل‌سعود در به شهادت رساندن رهبر شیعیان عربستان آن هم به خاطر مطالبه حق، محکوم است و مسلمین جهان باید در برابر این رژیم سفاک و بی‌کفایت بایستند.

فارس/

ارسال نظرات