شرکت نکردن در آزمون علمی خبرگان رهبری، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، ممکن است داوطلبی بگوید «بنده بدون نیاز به شرکت در آزمون علمی، مجتهدم»، اما اگر داوطلبی آزمون نداده باشد، در واقع در این شرایط ابزاری برای تأیید شرط علمی آنها در اختیار فقهای شورای نگهبان نیست و ممکن است منتهی به عدم احراز صلاحیت آن داوطلب شود.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۵۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهباناعلام کرد زمان اولیه در نظر گرفته شده برای آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری که امروز برگزار شد، ۴ ساعت بوده است، اما این زمان و فرصت تمدید شده و سخت‌گیری از جانب مسئولان برگزاری آزمون انجام نشده تا دیگر گلایه‌ای باقی نماند و برخی از داوطلبان نگویند که فرصت کافی برای آزمون علمی وجود نداشت.
وی در پاسخ به سؤالی درباره آیا عدم شرکت برخی چهره‌های سرشناس در آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری به معنای انصراف آنان از کاندیداتوری محسوب می‌شود؟ توضیح داد: عدم شرکت در این آزمون، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، انصراف از کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری باید با دلیل صریح مبنی بر عدم ادامه مسیر انتخابات باشد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین تأکید کرد:‌ هر کدام از داوطلبان دعوت شده برای شرکت در آزمون علمی مجلس خبرگان رهبری که در این آزمون شرکت نکردند، امکان احراز شرط علمی درباره آنها وجود نخواهد داشت و فقهای محترم شورای نگهبان در این شرایط نمی‌توانند شرط علمی این داوطلب را تصدیق کنند.
ابراهیمیان تأکید کرد: شرکت نکردن در آزمون علمی خبرگان رهبری، انصراف از کاندیداتوری تلقی نمی‌شود، ممکن است داوطلبی بگوید «بنده بدون نیاز به شرکت در آزمون علمی، مجتهدم»، اما اگر داوطلبی آزمون نداده باشد، در واقع در این شرایط ابزاری برای تأیید شرط علمی آنها در اختیار فقهای شورای نگهبان نیست و ممکن است منتهی به عدم احراز صلاحیت آن داوطلب شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ولیکن انصراف از ادامه مسیر کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تشریفات ویژه‌ای دارد و داوطلبان اگر می‌خواهند انصراف دهند، باید رسماً انصراف خود را به طور مکتوب تقدیم مراجع قانونی کنند.

منبع:کافه حقوق
ارسال نظرات