براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل سرعت وزش باد تا ظهر امروز در برخی مناطق حتی به 90 تا 95 کیلومتر در ساعت می‌رسد که این شدت وزش باد در مناطق حاشیه شهرها، جاده‌ها و مسیرها همراه با گرد و غبار و کاهش دید برای رانندگان و عموم هموطنان همراه است.
کد خبر: ۸۶۱۷۱۶۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل، با افزایش دما در اکثر مناطق استان به غیر از شهر شمالی این استان، پارس‌آباد که دمای هوای آن در سردترین ساعت به منهای یک درجه رسید در بقیه شهرها دمای هوا بالای صفر بود؛ به طوری که به نسبت روزهای گذشته دمای هوا در اکثر شهرها سه تا پنج درجه افزایش یافته است.

اما پدیده غالب این روزهای اردبیل وزش تندبادهایی است که شب و روز نمی‌شناسد و از دیشب تندبادی که سرعت آن در برخی از ساعت‌ها به 88 کیلومتر نیز رسید به ویژه شهرهای مشگین‌شهر، گرمی، اردبیل، نیر، سرعین و نمین را درنوردید و شب طوفانی را برای برخی‌ها رقم زد که عده‌ای از هموطنانمان از شدت وزش باد و سرعت آن همراه با صدای وحشتناکی که ایجاد می‌شد آرام و قرار نداشتند.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل سرعت وزش باد تا ظهر امروز در برخی مناطق حتی به 90 تا 95 کیلومتر در ساعت می‌رسد که این شدت وزش باد در مناطق حاشیه شهرها، جاده‌ها و مسیرها همراه با گرد و غبار و کاهش دید برای رانندگان و عموم هموطنان همراه است که در سطح شهر اردبیل به برچیده شدن بساط برخی از تابلوها، بنرها و همچنین شکسته شدن شاخه‌های درختان، شیشه‌ها و برچیده‌ شدن آنتن‌های منازل منجر شده است.

این وضعیت جوی که تا روز یکشنبه حتی با شدت گرفتن وزش باد تا اواخر هفته همراه خواهد بود در روزهای پایانی هفته بارش‌های پراکنده‌ای را نیز با خود به همراه خواهد داشت، ولی این بارش‌ها در برخی از مناطق استان قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظرات