خبرهای داغ:
شاهوارپور خاطرنشان کرد: بیش از سیاست، دشمن به دنبال تصرف حوزه ی فرهنگی ماست و آن را هدف اصلی خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۱۷۲۰۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در دیدار خود با مسئول، معاونین و مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های ۵ گانه ی اهواز که در محل سال جلسات شهید موسی اسکندری این ناحیه برگزار شد، ضمن تسلیت در به شهادت رسیدن آیت الله نمر به دست رژیم آل سعود گفت: این رژیم منحوس، جواب خود از این اقدام را خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: دو گروه در کشور وجود دارد که گروه اول، نگاهش برای حل معضلات و مشکلات به بیرون معطوف شده است و منتظر دستی ا ست که از خارج، به کمک کشور بیاید تا مشکلات را حل نمایدکه باید به قطع و یقین گفت که این نگاه اشتباه است چرا که تجربه ثابت کرده مسیر توسعه از این راه نمی گذرد.

سردار شاهوارپور افزود: گروه دومی که مقصود ماست، نگاهش به داخل و نیروهای داخلی است و کلید حل مشکلات را در تکیه بر توانمندی ها و استفاده از ظرفیت های داخلی جستجو می کند، این نگاه درست است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: از روزهای آغازینی که انقلاب اسلامی در ایران پا گرفت، این دو نگاه وجود داشت.

وی در توصیه ای به حاضرین تصریح کرد: با مطالعه ی خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران که در جایی می گوید: "من هر وقت با وزارت امور خارجه و مقامات آمریکا تماس می گرفتم، آنها این نکته را متذکر می شدند که در کمک به شاه هیچ محدودیتی وجود ندارد و رژیم ایران هرگاه درخواست کمک می کرد، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در اختیار آنان قرار می گرفت، مگر اینکه این اواخر که بحث های حقوق بشری مطرح شد”، خواهید دید که چگونه کشورمان وابسته به غرب بود.

سردار شاهوارپور با اشاره به وابستگی ایران در تمامی ابعاد به غرب، گفت: با توجه به این وابستگی، چرا مردم ایستادگی کردند؟ مگر بی حجابی و فسادی که امروزه در جامعه بیداد می کند، در گذشته وجود نداشت؟

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: اگر مردم بی حجابی و فساد را می خواستند، دیگر چرا انقلاب کردند؟

وی تاکید کرد: فاکتورهایی که امروزه بعضی ها دارند مطرح می کنند، قبل از انقلاب بوده و آمریکایی ها و اروپایی ها، نه کم بلکه زیاد حضور داشتند، اما مردم در مقابل آنان ایستادند و از مملکت خود بیرون کردند.

شاهوارپور بیان کرد: مردم برای عزتشان و برای دینشان انقلاب کردند، چرا که قبل از انقلاب عزتی وجود نداشت و رژیم شاهنشاهی با کمک غرب آن را لگدمال و له نمود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان در ادامه افزود: دین مساوی است با عزت و بدون آن دین معنا و مفهومی پیدا نمی کند.

وی عنوان داشت: اگر دین را کنار بگذاریم، همه چیز پایمال می شود ؛ غیرت، مردانگی و آن چیزی که به ما نشان داد که بایستیم و پایداری کنیم، همین عزت همراه با دین بود.

سردار شاهوارپور خاطرنشان کرد: دو نگاهی که قبل نیز به آن اشاره شد، بعد از پیروزی انقلاب نیز وجود داشت و دولت (بازرگان) پس از روی کار آمدن، نگاهش این بود که ما باید دوباره برگردیم و به غرب و آمریکا تکیه بدهیم، و دیدید که این دولت نتوانست دوام بیاورد، چرا که قدرت و توانایی اداره ی آن و برنامه ای برای انجام امور نداشت.

وی ادامه داد: در آن ایام دولت سکولار آقای بازرگان می گفت: "دین در صحنه ی جامعه نیاید و حرفی از آن نشود و به شکلی باید دین را کنار بگذارید”، و تاریخ شاهد و گواه این مسئله است که همراهان آقای بازرگان، به دنبال جدایی دین از سیاست بودند، که بحمدالله این موضوع تحقق پیدا نکرد.

فرمانده سپاه خوزستان تصریح کرد: این موضوع به دلیل شرایط آن روز خودش را زیاد بروز و نشان نداد ولی بعد از جنگ، این دو نگاه شکل جدی تری به خود گرفت.

سردار شاهوارپور گفت: هر کجا که نگاه به داخل بود، کار سخت و دارای سختی های فراوان، اما شیرینی این سختی، رسیدن جامعه به آن خودباوری بود، و این روحیه تکیه بر توانمندی های داخلی را به دنبال داشت.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: آدم هایی که امروزه به دنبال پست و مقام هستند، یارگیری از بدنه ی خاکستری جامعه را هدف قرار داده اند، اما این موضوع را به خوبی می دانند که این طیف خاکستری، به همین سادگی بیدار نمی شود.

شاهوارپور تاکید کرد: جریان غیرهمسو با نظام با دنبال نخی است که بتواند این جریان خاکستری را فعال کند، بر همین اساس محل یافت این نخ را دانشگاه فرض نموده و با این استدلال که اگر ما این نخ را در مراکز آموزش عالی پیدا کنیم و بتوانیم آن را به جامعه وصل نماییم، می توانیم اهداف خود را در بین آحاد مردم دنبال کنیم که متاسفانه در این یارگیری، عده ای از اساتید و دانشجویان فعال شده اند.

وی تصریح کرد: اینکه یک زن فتنه گر بیاید در دانشگاهی و بخواهد عرض اندام و به رهبری، نظام و ارزش ها توهین کند عددی نیست که بخواهد این کار را بکند، چرا که دانشجویان انقلابی امام خامنه ای بیدار هستند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به موضعی عمل کردن طرف مقابل عنوان کرد: امروزه به شکلی که می بینیم، عده ای از سردمداران فتنه دست به هنجارشکنی هایی می زنند، باید دانست که این مسئله همانند جرقه ای ست که بعد از رفتن آنها، نیروهای انقلابی را با کسانی درگیر می کند که هیچ گونه درک سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ندارند.

سردار شاهوارپور در توصیه ای دیگر به دانشجویان بیان کرد: سعی کنید که با مطالعه، جریانات و تفکرات سیاسی را درست فهم کنید و با اشراف دقیق خود، تمام تحرکات را زیر نظر بگیرید و در مقابل آن در جهت روشنگری و بصیرت افزایی، از تمامی ظرفیت ها استفاده نمایید.

بدانید که منطق ما، منطق قوی و مستدلی ست، چرا که حضرت آقا هیچ سخنی را ناگفته نگذاشتند و در همه ی زمینه ها، نکات را ارائه دادند ؛ اینجاست که دانشجوی انقلابی باید ورود پیدا کند و بفهمد که کیست و چه باید بکند.

وی تاکید کرد: فضای دانشگاه آزاد است، اما کسانی می توانند در دانشگاه ها حاضر شوند که سابقه ی جرم و محکومیت نداشته باشند.

شاهوارپور خاطرنشان کرد: بیش از سیاست، دشمن به دنبال تصرف حوزه ی فرهنگی ماست و آن را هدف اصلی خود قرار داده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: عده ای نگاهشان براندازی نظام است.

وی با اشاره به این موضوع که امروزه مهمترین مسئله، داشتن برنامه ای درست و مدون است، در توصیه ای به دانشجویان و مسئولین بسیج دانشجویی گفت: سعی کنید که برای هر کاری، برنامه ریزی متناسب با آن را داشته باشد و جلو بروید، چرا که در مقابل بی برنامگی ما، طرف مقابل شدیدتر حمله می کند و اینجاست که معنای واقعی برنامه و برنامه ریزی حس می شود.

شاهوارپور با اشاره به انتخابات اسفندماه خاطرنشان کرد: فیتیله ی تذکر عده ای با نزدیک شدن به انتخابات پایین می آید که آزادی و مسائل اخلاقی، مصداق روشن آن است.

فرمانده سپاه خوزستان در هشداری عنوان داشت: موضوعاتی در بحث انتخابات کلید خورده است که نیاز به مراقبت و بیداری شما دانشجویان به عنوان افسران جوان جنگ نرم دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها