طی حکمی از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام حمید عبدالهیان به عنوان سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود منصوب شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۲۰۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان طی حکمی حجت الاسلام حمید عبدالهیان، مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان و رئیس حوزه علمیه ولی عصر (ع) شاهرود را به عنوان سرپرست اداره جدید التاسیس تبلیغات اسلامی شهرستان منصوب کرد تا وی با توجه به استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، برای نخستین بار سکان اداره تبلیغات اسلامی این خطه عالم پرور را در دست بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در آئین معارفه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود، گفت: با توجه به وجود پتانسیل های ویژه شهرستان و با عنایت به اینکه این خطه بیش از یک سوم جمعیت کل استان را در اختیار دارد، سازمان تبلیغات اسلامی را برآن داشت تا با راه اندازی اداره مستقل، زمینه رشد و توسعه فعالیتهای فرهنگی و مذهبی را فراهم آورد.

حجت الاسلام علی شکری با اشاره به ظرفیت های موجود در شاهرود، ابراز داشت: این دیار با وجود علما، روحانیان، مبلغان، روستاهای دارای سکنه فراوان، بخش های دارای جمعیت، حوزه های علمیه و مدارس دینی و زیرساخت های ویژه معنوی نیاز به اداره مستقل تبلیغات اسلامی را به شدت احساس می کرد.

وی افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مقوله تفکیک اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان مستقر در شاهرود از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، در نهایت سرپرست جدید این نهاد در شاهرود معرفی شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم، با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های شهرستان شاهرود در اشاعه فرهنگ دینی، گفت: تثبیت جایگاه ویژه نهادهای زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی مانند شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، تبیان، بانوان فرهیخته و ... در شورای فرهنگ عمومی، امروز نیازمند ایجاد اداره ای مستقل و توانمند است که به حمدالله از این پس این مقوله تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان شاهرود، بیان داشت: امروز استفاده از ظرفیت های این شورا در راستای اشاعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی با همراهی نهادهای فرهنگ ساز جامعه مانند تبلیغات اسلامی در جامعه ضروری است که استقلال اداره تبلیغات اسلامی شاهرود از اداره کل گامی بلند در راستای تحقق این مهم است.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی شاهرود با وجود پتانسیل های ویژه معنوی، دینی، فرهنگی و مذهبی موجود در شهرستان و با استفاده از توانایی های خود می تواند در راستای پرداختن به امر آموزش، تغذیه فکری مبلغان، فعالان فرهنگی، شناسایی و تقویت ظرفیت های مذهبی موجود و اشاعه سبک زندگی اسلامی بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به وظایف این نهاد در قبال جامعه، گفت: شناسایی افراد توانمند در زمینه فرهنگ دینی و معنوی برای برون سپاری فعالیت های اداره کل ضروری است که قطعا این مهم در آینده مورد عنایت ویژه قرار خواهد گرفت.

مصائبی افزود: برون سپاری فعالیت ها امروز یکی از سیاست های دولت و سازمان تبلیغات اسلامی است که می بایست به این مقوله اهتمام ویژه ای داشت.

وی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل های ویژه بخش بسطام و بیارجمند نیز، توضیح داد: بسطام و بیارجمند، در زمره مناطق عالم خیز محسوب می شود که دارای ظرفیت های ویزه معنوی، دینی و فرهنگی است لذا توجه ویژه به این بخش ها از جمله استقرار روحانیان و مبلغان در روستاهای دور دست، اشاعه فرهنگ دینی و معنوی در این مناطق و همچنین شناسایی افراد توانمند در حوزه دین و سبک زندگی اسلامی و فرهنگ دینی در این مناطق می تواند در زمره اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود قرار گیرد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شاهرود نیز در آئین معارفه خود گفت: این شهرستان از لحاظ ظرفیت های ویژه معنوی، دینی و فرهنگی مانند وجود هشت حوزه علمیه و وجود علما، فضلا، طلاب و روحانیان شاخص، پتانسیلی ویژه برای استان سمنان به شمار می رود که راه اندازی اداره تبلیغات اسلامی مستقل می تواند گامی موثر در راستای اشاعه فرهنگ دینی با کمک این پتانسیل ها در جامعه باشد.

حجت الاسلام حمید عبدالهیان با اشاره به لزوم بهره مندی از توانایی های موجود در بدنه تبلیغات اسلامی، بیان داشت: بانوان فرهیخته، کانون مداحان، شورای هیئات مذهبی، شورای ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، تبیان، خبرگزاری مهر، شبکه تبلیغی و اطلاع رسانی و ... از جمله دارایی های سازمان تبلیغات اسلامی هستند که با بهره گیری از آن ها می توان زمینه ساز اشاعه فرهنگ دینی در جامعه را به نحو احسن فراهم ساخت.

وی در خاتمه افزود: از سوی دیگر وجود شورای فرهنگ عمومی و عضویت اداره تبلیغات اسلامی در آن در زمره دارایی های معنوی شهرستان است که می توان با حضور در جلسات آن و تبیین جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی در آن، نسبت به اشاعه هرچه بهتر فرهنگ دینی در جامعه اهتمام ویژه داشت.

گفتنی است شهرستان شاهرود از بدو تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در استان سمنان، میزبان اداره کل این نهاد فرهنگی بوده و تا کنون اداره ای مستقل نداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها