در این دولت میزان واردات به اندازه شش سال دولت قبل ثبت شده است و از سوی دیگر با تعطیل کردن دو طرح شبنم و ایران کد توسط این دولت امکان ردیابی و تشخیص کالاهای قاچاق از غیر قاچاق وجود ندارد و به همین سبب میزان قاچاق در این دولت بسیار افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۷۲۵۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

مهندس مهرداد بذرپاش،نماینده مجلس با حضور در هیئت حقوق‌دانان بسیجی به نکات مهمی در رابطه با موضوعات اقتصادی و نکات مثبت ومنفی گزارش اخیر آژانس در رابطه با پی ام دی پرداخت.

بذرپاش در رابطه با کلیت پی ام دی گفت: قرار بر این بود تا آژانس دو گزارش را تهیه کند و اعلام نماید؛ یکی pmd(ابعاد احتمالی نظامی ایران) که قرار است شورای حکام داوری نهایی را انجام دهد و یکی هم گزارشات راستی آزمایی اقدامات کشور است که بعد از این گزارشات، روز اجرا فرا می‌رسد و روز اجرا از حیث تخفیف تحریمی و دیگر مواردی که در برجام مقرر شده است باید انجام پذیرد.

بذر پاش در مورد زمان مطرح شدن پی ام دی گفت: در سال۲۰۰۳غربی‌ها ادعا کردند که ایران مطالعاتی  در مورد ساخت سلاح اتمی را انجام می دهد. همزمان با این ادعا ما تعدادی ماشین سانترفیوژ از خارج خریداری کردیم که متاسفانه داخل بعضی از اینها بیش از ۷۰ درصد اورانیوم غنی سازی شده بود و به عنوان سانترفیوژ نو محسوب نمی شدند اما ما با عنوان نو خریداری کرده بودیم ولی در حقیقت دست دوم بود و قبلا هم با غنای  ۶۰ تا ۷۰ درصد استفاده شده بود. علاوه بر این، اطلاعات هسته ای کشور نیز توسط یک جاسوسی به غربیان داده شد و همه اینها سبب شد تا مذاکراتی دروین، پاریس و بعد سعدآباد انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما قبل از سال ۸۲ با سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه مذاکره می کردیم و درهمین سالها است که تعلیق پذیرفته شد. در آن دوره زمانی مهمترین موضوع همین دفاع از پی ام دی بود. بذرپاش تشریح کرد: اینها ادعایشان این بود که ایران مطالعات ساختارمندی برای رسیدن به بمب اتم دارد به همین سبب به این موضوع می گویند مطالبات ادعایی که توسط آژانس مطرح شده است.

وی بیان داشت: ما تا به حال سه نسل مذاکره را پشت سرگذاشته ایم، یکی از سال۸۲ تا ۸۴ است که تاکید بر رفع اتهام‌های صورت گرفته بوده است. دیگری ازسال ۸۴ تا ۸۹ که به عادی سازی پرونده پرداخته می شود اما از سال ۹۰ تا امروز بیشترین فرصت برای رفع تحریمهای قطعنامه۱۹۲۹ صورت میگیرد که هدف هم رفع تحریمها بود.

بذرپاش تشریح کرد ما با سه نسل تحریم نیز مواجه بوده ایم: یکی زمان تسخیر لانه جاسوسی است که تعدادی تحریم علیه ایران تدوین واعمال شد. دومین زمان تحریمها با انفجار مقر نظامیان امریکایی در لبنان بود که ایران را متهم به دست داشتن در آن کردند و تحریمهایی را  علیه ایران وضع کردند. در سومین مرحله نیز تحریمهای جامع علیه ایران و لیبی وضع شد.

بذرپاش در مورد گزارش اخیر آژانس گفت:آژانس سه بازه زمانی را برای فعالیت ایران مشخص کرده است، قبل از سال ۲۰۰۳ بایک طراحی مشحص به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ نیزبه دنبال بمب هسته‌ای بوده اما بدون ساختار و سازماندهی شده صورت گرفته است واز سال ۲۰۰۹ تا به الان من هیچ چیز تعریف شده واسنادی مبنی بر اینکه ایران به دنبال بمب بوده است چه سازماندهی شده چه سازماندهی نشده مشاهده نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد طبق این گزارش ایران مجرم شناخته شده است وبسته شدن پی ام دی با این وصف بسیار عجیب است. وی دراین باره تشریح کرد: یک زمانی کسی که مجرم بوده است منع تعقیب برایش صادر می شود با زمانی که فرد مجرم بودنش ادامه دارد متفاوت است.

نماینده مجلس گفت: از سوی دیگر تعهد کتبی هم برای ادامه نتایج نیز کشورهای مدعی نداده اند. باتوجه به اینکه اوباما تا ۸ ماه آینده تغییر می کند  بعد از اوباما چه اتفاقی خواهد غافتاد آیا به تعهداتشان پایبند خواهند بود یا خیر؟ زیرا ما کلی تحریم از طرف امریکا داریم ۱۷ مورد توسط فرمان اجرایی رییس جمهور امریکا  صورت گرفته است و ۷ مورد نیزقانون تحریمی داریم که در کنگره امریکا تصویب شده است یکسری تحریمهای ایالتی نیز شده است ۷ ایالت ما را تحریم کرده است؛ حال آیا بعد از اوباما این تحریمها باقی خواهند ماند یا خیر مشخص نیست.

بذرپاش در مورد دلیل اصلی تشدید تحریمها بعد از سال ۹۰ گفت: ما شدید تریم‌ها را بعد از سال ۹۰ داریم که به سبب شکل گیری فتنه ۸۸ غربی ها فکر می‌کردند می‌توانند به براندازی حکومت در ایران کمک کنند. وی دلیل تحریم ها را مشکل افرادی دانست که به رای مردم در سال ۸۸ تمکین نکردند و کشو را به هم ریختند.

بذرپاش توضیح داد: درگزارش اعلام شده توسط آژانس ایران را به عنوان جستجو کننده  سلاح هسته ای  در زمان اصلاحات بوده استکه مسئول پرونده هسته ای ایران نیز آقای روحانی بوده است چرا الان که اعلام شده است ایران رسما به دنبال سلاح اتمی بوده است و صدای اقایون بلند نمی شود حالا ما می گوییم نامه مکتوب بدهید، واکنش نشان دهید اما گوش نمی دهند.

بذرپاش در مورد موضوعات اقتصادی کشور گفت:  شدیدترین رکود در ۵۰ سال گذشته را الان ایران مواجه است. وی تشریح کرد : بازار ما ۲۳۰ هزارمیلیارد تومان حجم دارد و ما هرچه بتوانیم از تولید داخل این بازار را پر کنیم سبب می‌شود اشتغال و درامد سرانه ملی بیشتر شود. هرقدرهم این بازار از واردات پر شود به همان میزان اشتغال، درآمد دولت و رشد مثبت اقتصاد داخلی منفی می‌شود. از سوی دیگرهم هرقدر این بازاراز قاچاق پر شود هم اشتغال و هم درامدهای دولت از بین رفته است.

بذرپاش گفت: در این دولت میزان واردات به اندازه شش سال دولت قبل ثبت شده است و از سوی دیگر با تعطیل کردن دو طرح شبنم و ایران کد توسط این دولت امکان ردیابی و تشخیص کالاهای قاچاق از غیر قاچاق وجود ندارد و به همین سبب میزان قاچاق در این دولت بسیار افزایش پیدا کرده است. وی تاکید کرد: در این دوسال اخیر هشت میلیارد دلار به قاچاق سالانه ما اضافه شده است.

وی گفت: در این مجلس قانونی با عنوان قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد که کار بسیار خوبی بود و با زحمت بسیار زیادی تهیه شده بود اما دو وزیر مسکن و صنعت گفتند ما این را قبول نداریم بعضی از بندهایش اشکال دارد و اجرا نشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی که در ابتدای سال ۸۴ آقای احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت میزان نقدینگی کشور ۱۰۰هزارمیلیارد تومان بود در حالی که در زمانی که احمدی نژاد دولت را با نقدینگی ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی تحویل داد. الان نیز میزان نقدینگی به حدود ۸۸۰ هزارمیلیارد تومان رسیده است که متاسفانه دلارهای بلوکه شده ریال شده است و به داخل جامعه انتقال داده شده است.

بذرپاش در ادامه گفت: تا زمان انتخابات برای فرار از پاسخگویی و با خطاب قرار دادن منتقدین با کلماتی همچون برو به جهنم و بی سواد و کلاغ سعی دارند فضا را دوقطبی کنند تا مسایل اساسی کشور را به حاشیه بکشند. الان می گویند به سید حسن خمینی عده ای توهین کردند. چه کسی توهین کرد؟ کسی توهین نکرد. جریان اصولگرا انقدربلوغ دارد که چه زمان چه بگوید و چه نگوید. اینها برای این است که ذهن جامعه را به جای دیگری ببرند. تندرو هم اسم رمز برای از میدان بیرون کردن کسانی است که صحبت می کنند.از مخالفین را نمی توانند بپیذرند و تحمل مخالفین را ندارند.

موضوع اصلی مردم موضوع اقتصادی است عده ای در داخل همان جرفهایی را می زنند که دشمن می زند.جان کری گفت برجام را تصویب نمی کردیم  فلانی ها در انتخابات دچار مشکل می شدند اوباما هم گفت در انتخابات باید از اینها دفاع کنیم  این دخالت در امور داخلی یک کشور است.

بذرپاش تاکید کرد: به هوش باشید که برخی با مطرح کردن موضوعات حاشیه ای سعی دارند مردم را به حاشیه ببرند. چون اینها از اقتصاد حرفی ندارند و دوقطبی‌های سیاسی که خواهند ساخت برای همین هدف است. البته مردمد فهیم ایران حواسشان جمع است و نمی‌گذارند حوادث بدی در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود.

ارسال نظرات