مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ظرفیت اسکان راهیان نور استان در سال آینده به چهارهزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۸۶۱۷۲۸۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

سرهنگ ابراهیم حسینی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و راهیان نور که با حضور روحانیون؛ فرهنگیان، مسئولین راهیان نور در آموزش و پرورش و سپاه استان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر توسط رژیم ال سعود و محکومیت این جنایت بزرگ اظهار داشت: این مراسم با دو هدف تجلیل از خادمین شهدا و راهیان نور که در سالهای گذشته زحمات زیادی را در این عملیات بزرگ فرهنگی با موفقیت پشت سر گذاشتند و همچنین موضوع ستادهای پشتیبانی از برنامه های بسیج دانش آموزی که هر دوسال یکبار در مرکز کشور و سپاه استان انجام می شود؛ برگزار می شود.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس گفت: طراح عملیات و مدیریت بزرگ و عظیم فرهنگی راهیان نور شهدا هستند.

وی بیان داشت: امروز که استکبار جهانی با جنگ های نیابتی در منطقه با خلق جریان های تکفیری در مقابل تفکر اسلام ناب ایستاده است، راهیان نور بهترین منبع انتقال ارزش های اسلام ناب و شهدا هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه جامعه ما بیش از هرزمان دیگری نیازمند رجوع به تفکر، ارزش ها و آرمان های شهدا هستند و باید همه افراد جامعه در زنده نگه داشتن راه و رسم شهدا کوشا باشند.

حسینی گفت: امروزه نسل جوان ما به شدت تشنه آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب است و بهترین محل انتقال ارزش های اسلام و شهدا همین برنامه های راهیان نور است که از ابتدا تا کنون برنامه های راهیان نور در استان بسیار خوب پیش رفته است.

وی با بیان اینکه راهیان نور در ابعاد مختلف در استان توسعه پیدا کرده است؛ گفت: در حوزه اسکان به همت پشتیبانی سپاه استان ظرفیت بالای 3 هزاری نفری ارتقاء پیدا کرده است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس افزود: یک ظرفیت هزار نفری راهیان نور در شهرستان بانه در دزلی سروآباد در حال احداث است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با این احداث ظرفیت پذیرش راهیان نور استان در سال آینده به چهارهزار نفر خواهد رسید.

افتتاح زائر سرای با ظرفیت اسکان هزار نفری راهیان نور در شهرستان سروآباد

وی با بیان اینکه سپاه استان هرسال یک ظرفیت جدید را به افتتاح خواهند رساند، گفت: در شهرستان بانه و مریوان نیز 300 نفر به ظرفیت پذیرش اسکان اضافه شده است.

روایتگری پیشمرگان مسلمان کرد در حوزه راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در حوزه روایتگری راهیان نور نیز با محوریت پیشمرگان مسلمان کرد 250 نفر به روایتگری در این حوزه می پردازند.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه ها دیگر راهیان نور از جمله تغذیه؛ حمل و نقل تربیت مدیران و سرپرستان اردوهای راهیان نور، استفاده از حضور ماموستایان و روحانیون استان در بحث تربیتی و فرهنگی استان کردستان بسیار موفق عمل کرده است.

حسینی اظهار داشت: در حوزه ستاد اجرایی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان کردستان هر دوسال یکبار در ارزیابی کشوری رتبه های دوم و سوم را کسب کرده است.

وی کسب این موفقیت ها را مرهون وحدت انسجام مسئولین راهیان نور در آموزش و پرورش و سپاه استان عنوان کرد و گفت: راهیان نور بسیج دانش آموزی محل تاثیرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت است.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه خاطر نشان کرد: استان کردستان در بحث راهیان نور رشد داشته است در سال 89 تعداد 50 هزار نفر اعزام راهیان نور داشته این در حالی که این آمار در سال 93 به 300 هزار نفر رسیده است.

حسینی در پایان با بیان اینکه استان کردستان در دوحوزه هم دفاع مقدس و هم مجاهدت های خاموش پیشمرگان مسلمان کرد نقش داشته است بر بالا بردن ظرفیت راهیان نور در استان تاکید کرد و گفت: در حوزه دانش آموزی نیز در سال گذشته 22 هزار نفر به این عملیات بزرگ فرهنگی اعزام شده اند.

ارسال نظرات