مدیرعامل شرکت پست در یزد خبر داد

انتقال ۴۴۲ میلیون مرسوله پستی در سراسر کشور

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شرکت پست در حال حرکت به سمت الکترونیکی شدن است، گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ دی، ۴۴۲ میلیون مرسوله پستی در سراسر کشور منتقل شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۳۲۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حسین مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه کسب و کار پست در دنیا با تغییراتی روبرو بوده، اظهار داشت: متاسفانه پست جمهوری اسلامی ایران از این تغییرات عقب مانده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های ارتباطی الکترونیکی بخش عمده‌ای از کار پست را انجام می‌دهد، گفت: شتاب این حرکات در دنیا بیشتر از کشور ما بوده و با وجود این تغییرات، پست‌های مدرن دنیا به سمت ایجاد شبکه‌های الکترونیکی، مالی و فیزیکی با نگرش کالا رفته‌اند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مهمترین بحث این فعالیت‌ها بحث تجارت الکترونیک در سراسر دنیا است.

مهری افزود: پست جمهوری اسلامی ایران هم در حال حرکت به این سمت است و اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم که بتوانیم با ایجاد تغییرات در زیرساخت‌ها پست ایران را به فعالیت‌های جهانی نزدیک کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت پست تصریح کرد: تا 15 دی ماه، 442 میلیون مرسوله توسط پست جابجا شده که حدود 147 درصد تغییرات استان یزد و 16 درصد رشد کشوری نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سرویس‌های الکترونیکی 23 درصد رشد داشتیم، گفت: در بحث تجارت الکترونیک پست ایران با 10 درصد رشد روبرو بوده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 211 میلیون مکان روستایی و 950 هزار مکان شهری در یزد وجود دارد که رشد به روزرسانی آن بیش از 100 درصد در مکان‌های شهری و بیش از 80 درصد در اماکن روستایی است.

مهری با بیان این مطلب که در حال حاضر از 17 یا 18 ارگانی که با مکان‌های شهری و روستایی در ارتباط هستند، سه یا چهار مورد با کد پستی فعالیت می‌کنند، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و اقدامات در حال انجام، در آینده نزدیک باید تمام ارگان‌ها تنها با کدپستی فعالیت نمایند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پست بیان کرد: یکی از خدمات شرکت پست تلفن 193 است که اقداماتی از جمله جابجایی محصولات در داخل شهر به صورت 2 ساعته، دریافت مرسولات پستی، پیک موتوری، دریافت بلیط هواپیما و اتوبوس در این سامانه در حال انجام است و به‌زودی مباحثی از جمله هتلینگ، غذا و مواردی از این قبیل به این سامانه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی ترافیک تجارت الکترونیک، گفت: در 9 ماهه اول امسال نزدیک به 4 میلیون بسته از فروشگاه‌های اینترنتی دریافت شده که از لحاظ ارزش کالا نزدیک به 230 میلیارد تومان بوده است.

تسنیم/

 

ارسال نظرات