خبرهای داغ:
شهردار منطقه 6 تبریز:

مشکلات شهرک صیاد شیرازی رفع می شود

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 6 تبریز در برنامه تلویزیونی«شهریمیز» با اشاره به مشکلات شهرک صیاد شیرازی در ورودی غرب این کلانشهر، از رفع شدن این مشکلات خبر داد و گفت: شهرداری با پیگیری تامین نیازهای رفاهی اهالی و ساکنان این شهرک، با نهادهای مرتبط همکاری می کند.
کد خبر: ۸۶۱۷۳۶۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیاوش مکانی افزود: این شهرک در مسیر ورودی غرب تبریز ساخته شده، ولی اهالی برای تکمیل واحدهای مسکونی با مشکلاتی روبرو هستند که نیاز به همکاری سازمانها و ارگانهای مرتبط دارد.

وی با اشاره به افزایش مناطق 11 و 12 شهرداری، اظهار داشت: شهرداری منطقه 6 شامل شهرکهای بهشتی، امام (ره)، قراملک، شنب غازان، قراملک، خانه سازی، خطیب، رسالت و روستاهای آناخاتون، الوار و مایان اولیا و سفلی است که در تقسیم بندیهای جدید مناطق شهرداری تغییری در این منطقه ایجاد نشده است.

مکانی با توجه به اجرای طرحی برای جمع آوری مشاغل و صنوف مزاحم از سطح شهر و تجمیع آنها در شهرک صنفی صنعتی مایان، بیان داشت: متاسفانه این شهرک از لحاظ تاسیسات زیربنایی با مشکلاتی روبرو بود که با پیگیریهای شهردرای و همکاری ادارات آب و برق، مشکلات در حال حل و فصل بوده و به زودی با صدور تائیدیه استانداری، ساخت و ساز در این شهرک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه آب رسانی در معابر اصلی و خط اصلی آب شرب این شهرک انجام شده، ادامه داد: با آماده سازی معابر شهرک صنفی صنعتی مایان و انتقال مشاغل و اصناف مزاحم از سطح شهر تبریز به این شهرک، چهره کلانشهر تبریز از مصادیق آلودگی بصری پاک شده و معابری در شان شهروندان تبریزی خواهیم داشت.

شهردار منطقه 6 تبریز با اشاره به اجرای طرح های عمرانی منطقه در یکسال گذشته، گفت: چندین طرح جدول گذاری و آسفالت ریزی، مسیرگشایی، ساخت پارک و... برای تامین رفاه ساکنان منطقه، اجرا شده و با تکمیل پل آجی چای، طرح ساخت مسیر دور برگردان این پل به منظور کاهش ترافیک و حوادث رانندگی احتمالی در دست مطالعه است.

وی با تاکید به اینکه اغلب طرح های عمرانی که در ابتدای سال جاری آغاز شده بود، پایان یافته، بیان کرد: طرح هایی از جمله تعریض میدان راه آهن تا جاده مایان در دست اجراست و همچنین طرحهای اصلاحات هندسی و برخی طرحها با تصویب در کمیته فنی معاونت حمل و نقل به منظور کاهش حوادث منطقه اجرا خواهد شد.

سیاوش مکانی با بیان اینکه به دستور شهردار تبریز، ورودی شمالغرب تبریز از طرف مرند تا پایان سال بهسازی می شود، گفت: در سال 95 به صورت ویژه عملیات عمرانی باندهای کندرو و تندرو این مسیر بهسازی و همچنین با نصب المان مناسب در مسیر ورودی شهر، سایت ویژه گردشگری با امکانات لازم رفاهی مسافران ساخته خواهد شد.

وی همچنین از ساماندهی مسیر جاده مرند خبر داد و افزود: همه موانع ناهمگون براساس وظیفه قانونی برداشته شده و تلاش می کنیم در ادامه اجرای طرح بهسازی ورودی غرب تبریز، پیش از نوروز 95، ساخت سایت گردشگری و نصب المان را کلنگ زنی کنیم.

شهردار منطقه 6 تجمیع آبهای سطحی تبریز در محدوده کانال ایلی سو را از دیگر معضلات این حوزه دانست و اظهار داشت: در زمان بارندگی و افزایش سطح آبهای زیرزمینی، آب سرریز شده و برای شهروندان و واحدهای صنفی و کارخانجات محدوده مشکل ساز می شود که با دستور شهردار تبریز طرح مناسبی برای ساخت کانال در این مسیر طراحی و اصلاح خواهد شد.

مکانی درخصوص برنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه 6 با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی، با تامین امنیت سرمایه گذاری و ایجاد فضای مناسب انجام خواهد شد، گفت: تلاش می کنیم فضای سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی با رفع موانع بوروکراسی اداری ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: 85 هکتار از مساحت منطقه 6 از جمله بخش هایی از خانه سازی، شهرک شهید بهشتی، قراملک، مایان و... بافت فرسوده و منطقه بکر برای سرمایه گذاری است.

سیاوش مکانی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری، خاطرنشان کرد: با بهسازی و معرفی برخی ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی غرب تبریز که با مساعدت سازمان میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف انجام خواهد شد، در این راستا برای جذب گردشگر برنامه ریزی هایی انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها