خبرهای داغ:
کتاب پژوهشی «الخمول الاختیاری فی شخصیته العلامه البختیاری» با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۳۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،کتاب «الخمول الاختیاری فی شخصیته العلامه البختیاری» به زبان عربی و در 128 صفحه به قلم حجت‌الاسلام رضا حیدری نوشته شده، امروز طی آئینی در حضور زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان و معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور رونمایی شد.

در این مراسم که در مسجد اعظم اهواز و با حضور جمع زیادی از فضلا و اساتید حوزه‌های علمیه خوزستان برگزار شد، معاون حوزه‌های علمیه کشور، معرفی شخصیت‌های قومیت‌های مختلف کشور را کاری مهم و ارزشمند توصیف و اظهار کرد: از تلاش پژوهشگر و نویسنده این کتاب در معرفی یکی از بزرگان علمی و دینی قوم بختیاری تقدیر می‌شود چرا که این کار موجب تقویت هویت دینی و ارتقای فرهنگی قومیت‌ها است.

وی ادامه داد: این کتاب درباره زندگانی و آثار علمی «شیخ یعقوب بختیاری» از علمای عصر صفویه است که با مقدمه‌ای از آیت‌الله «سید محمدعلی موسوی جزایری» توسط نشر «تمتی» تهران به چاپ رسیده و در دسترس علاقمندان میراث تشیع قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عماد تصریح کرد: مدیر نشر «تمتی» در مقدمه این کتاب، این اثر را نتیجه پژوهش چندساله نویسنده و مراجعه او به گنجینه‌های کتب و کتابخانه‌های بزرگ در تهران، قم، اصفهان، شیراز و نجف دانسته است.

وی افزود: نویسنده این کتاب ارزشمند توانسته است فهرست کتب عالم بزرگ تشیع را به بیش از 40 کتاب و رساله علمی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی برساند.

 در حاشیه این مراسم بیش از 40 نفر از اساتید، فضلا و طلاب با امضای متنی از مسئولان فرهنگی استان‌های بختیاری‌نشین خواستند تا از نتایج این پژوهش‌ها برای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال 92 و فرهنگ‌سازی و تقویت باورهای مذهبی مردم این مناطق استفاده نمایند.

همچنین در این آئین که به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمی خوزستان برگزار شد  از دو تن از فضلای خوزستانی که در جشنواره «علامه حلی» حائز مقام شده بودند تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها