ارسال آثار هنرمندان یزدی به جشنواره سروده‌های حماسی و انقلابی کشور

مهرداد جباری دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در استان گفت: در تاریخ 12دی آثار ارسالی طی داوری صورت گرفته، انتخاب شده و به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۶۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در استان یزد در مورد علت عدم حضور داور ناظری که قبلا مشخص شده بود گفت: داور ناظری که قرار بود از تهران برای نظارت بر بحث داوری آثار به یزد سفر کنند به علت بروز برخی از مشکلات موفق به حضور در استان نشدند و در نهایت فرید سعادتمند یکی از هنرمندان مطرح استان در رشته موسیقی عهده دار این مسئولیت شدند.

مهرداد جباری ادامه داد: دیگر داوران این جشنواره علیرضا سهیلی و محمدرضا صدیقی عضو انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان یزد و یکی پیشکسوتان این عرصه بودند.

وی در خصوص آثار ارسالی به  گفت: آثار وارد شده به بخش داوری 20 اثر پاپ ، 4 اثر سنتی و 4 اثر سرود بودند که در پایان 2 اثر پاپ ، 2 اثر تقدیر و 2 اثر سرود به دومین جشنواره سرودها و حماسه های انقلابی کشور ارسال خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در ادامه خاطر نشان کرد: داوری آثار 12 دی ماه صورت گرفت و آثار منتخب 14 دی به دبیرخانه جشنواره کشوری اعلام گردیده است.

جباری در ادامه به کیفیت آثار ارسالی در این دوره اشاره کرد و افزود: به طور کلی آثار ارسالی در این دوره نسبت جشنواره پیشین در بخش پاپ رشد بسیار خوب و آثار فاخری ارائه شد اما در بخش سنتی و سرود متاسفانه نزول داشته و پاره ای از آثار در 3 بخش، بر اثر نداشتن تناسب موضوعی با جشنواره و یا ضیف بودن، به مرحله داوری راه پیدا نکرد.

وی خاطر نشان کرد: البته با یاری خداوند قصد داریم تا آثار، در دهه فجر بصورت جشنواره با حضور عمومی مردم برگزار کنیم و در اختتامیه نیز به برگزیدگان جوایز، لوح سپاس و تندیس اهدا گردد.

دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در پایان اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته در طول این جشنواره ورکشاپ تخصصی موسیقی با حضور یکی از اساتید کشوری برگزار خواهد شد و همچنین امیدوارم در سال آینده در سومین دوره جشنواره شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

یزد هنر/


ارسال نظرات
آخرین اخبار