مشکلات اینترنت و تلفن همراه در اصلاندوز:

آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و حرکت لاک پشتی اینترنت در اصلاندوز

اصلاندوز در زمینه زیر ساخت های مخابرات،دسترسی به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی دچار مشکلات متعددی است.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۸۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، به نقل از ارس تبار، تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است می توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی ، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت های مربوط به آن فراهم می شود.

قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکاناتی بسیار خوبی و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است و متاسفانه در اصلاندوز نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

اصلاندوز در زمینه زیر ساخت های مخابرات،دسترسی به اینترنت، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلاتی است که نیازمند توجهات بیشتر مسئولان است.

سید عباس مینایی، بخشدار اصلاندوز در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از اصلاندوز، با بیان اینکه زندگی و ارتباط مستلزم داشتن امکانات و تکنولوژی ارتباطی مجهز و نوین اعم از سخت افزاری و نرم افزاری است گفت:یکی از معضلات بخش که از مطالبات بحق مردم است موضوع مخابرات شامل تلفن همراه،بحث اینترنت و فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه ضعف زیرساخت های مخابراتی در بخش بطور کلی از قبیل عدم آنتن دهی و اختلالات مخابراتی بخوبی قابل محسوس است گفت: روستاهایی چون نادرکندی،سورخای کندی،آق قباق،گرشاد کندی و سایر روستاهای حریم جاده و قشلاقات در پوشش همراه اول و ایرانسل بسیار ضعیف است.

بخشدار اصلاندوز اضافه کرد:در برخی مناطق بخش به دلیل نبود پوشش دهی آنتن تلفن همراه ،مشترکان همراه اول در برخی از مناطق با رومینگ اپراتورهای آذربایجان مواجه می شوند که شرکت ارتباطات سیار برای جلوگیری از این تداخل ناخواسته، باید در این مناطق با اتخاذ تدابیری خاص، سطح پوشش دهی ویژه ای را ایجاد کند تا مشترکان ایرانی در شبکه اپراتور باکویی قرار نگیرند.

مینایی با بیان اینکه امکان توسعه خطوط تلفن جدید بدلیل انباشته شدن ظرفیت زیرساخت در شهر وجود ندارد گفت:مهمترین مشکلات اصلاندوز در این حوزه، عدم زیرساخت های مناسب مخابرات است و در برخی مسیر های مواصلاتی بخش و همچنین روستاها آنتن دهی موبایل ضعیف و از دسترس کاربران خارج می شود.

وی با بیان اینکه سرعت اینترنت در بخش اصلاندوز قابل قبول نیست تاکید کرد: متاسفانه وضعیت اینترنت مخابرات در شهر اصلاندوز و چندین روستای این بخش که به آن دسترسی دارند جالب نیست و قطعی اینترنت نیز وجود دارد.

پیشتر حجت الاسلام والمسلمین اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در نماز جمعه این شهر از وضعیت نامناسب خطوط تلفن همراه و اینترنت در برخی از روستاها از جمله روستای نادرکندی بشدت اظهار گلایه مندی کرده و از مسئولان خواست اقدامات مناسبی برای رفع این مشکل بکار بندند.

در مورد رومینگ شبکه تلفن همراه که بخشدار اصلاندوز هم به آن اشاره کرد،مشترکانی که بیشتر دچار اختلالات تلفن همراه هستند و امکان پوشش شبکه موبایلی کشور آذربایجان از جمله "آذرسل" و"باکسل "در آنها وجود دارد برای جلوگیری از هزینه ناخواسته رومینگ،باید توجه داشته باشند به هنگام استفاده از تلفن همراه، وضعیت انتخاب شبکه موبایل خود را از حالت اتوماتیک خارج و در حالت دستی قرار دهند.

بر این اساس بخش اصلاندوز با مشکلاتی در زمینه مخابرات،ارتباط موبایلی و اینترنت پرسرعت روبرو است که لازم است برای رفع این مشکلات تلاش شود.

ارسال نظرات