دبیر خانه کشاورز اردبیل:

کشاورزان حادثه دیده از آتش سوزی مزارع در بیله‌سوار

هنوز با گذشت بیش از شش ماه حادثه آتش‌سوزی در مزارع بیله‌سوار خسارت وارد شده به کشاورزان جبران نشده است.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۹۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، شهلا امیری، دبیر خانه کشاورز اردبیل در آیین تجلیل از کشاورزان و زارعان برتر استان اردبیل با بیان اینکه کشاورزان و تلاشگران عرصه تولید مطالباتی دارند که باید این مطالبات مورد دقت و توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با تلاشی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی انجام داده حرکت‌‌های خوبی در تامین و تهیه بذور باکیفیت و خرید ماشین‌آلات کشاورزی با پرداخت تسهیلات به انجام رسیده است.

دبیرخانه کشاورز استان اردبیل گفت:هنوز با گذشت بیش از شش ماه حادثه آتش‌سوزی در مزارع بیله‌سوار خسارت وارد شده به کشاورزان جبران نشده است.

وی گفت: خوشبختانه در استان اردبیل به تشکل‌های کشاورزی اهمیت داده و امیدواریم که این تشکل‌های کشاورزی در کنار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بتواند برای رفع مشکلات کشاورزان استان اردبیل عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

دبیرخانه کشاورز استان اردبیل بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی استان اردبیل کمبود ماشین‌آلات کشاورزی و یا فرسوده بودن ‌آن‌ها است به طوری که هم‌اکنون ماشین‌آلات ویژه برداشت چغندر و پنبه در استان اردبیل نداریم و کشاورزان نیز توان مالی برای خرید آن‌ها را ندارند که نیاز است در این راستا اقدام اساسی از سوی مسئولان استانی اتخاذ شود.

امیری افزود: با توجه به اینکه تولیدات محصولات کشاورزی در استان اردبیل قابل توجه است باید به بازار صادرات و فروش این محصولات نیز توجه ویژه‌ای شود که در این زمینه قرار است یک برنامه جامع صادرات و بازاریابی برای کشاورزی استان اردبیل تعریف و اجرایی شود و باید این برنامه به طوری مورد توجه باشد که در میان مدت بتوانیم محصولات تولید شده در استان اردبیل را به صورت برندسازی و استانداردسازی صادر کنیم.

وی با اشاره به وجود بحران آب در کشور تصریح کرد: با بحران کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی در کشور و استان اردبیل مواجه هستیم که باید برای رفع این معضل راندمان آبی در این زمینه افزایش یابد و این موضوع زمانی موثر می‌شود که کشاورزان آبیاری نوین را جایگزین آبیاری سنتی قرار دهند که دولت نیز در این زمینه تسهیلات بلاعوض ارائه می‌دهد.

دبیرخانه کشاورز استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه کشاورزی بحث آموزش و ترویج کشاورزان بسیار مفید و حائز اهمیت است که امیدواریم دولت پرداخت تسهیلات به کشاورزان را بیش از پیش مد نظر قرار داده و انتظار داریم که بانک‌ها نیز تعامل مناسبی با کشاورزان برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

امیری در پایان سخنان خود اظهار کرد: در زمینه صادرات و فروش محصولات کشاورزی در استان بیمه محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید کشاورزان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار