با صدور بیانیه ای:

اساتید دانشگاه آزاد سرعین اعدام شیخ نمر را محکوم کردند

دانشگاه آزاد اسلامی سرعین در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر تاکید کرد:دست جنایت‏کار آمریکا و صهیونیستم جهانی، در بستر حقد و کینه تاریخی ناشی از جهل و نادانی، از گریبان تحجر آل سعود بیرون آمد.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۳۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، بیانیه اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سرعین در محکومیت اعدام شیخ نمربدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً (سوره مبارکه اسراء، آیه 33)

و نفسى را كه خداوند حرام كرده است جز به حق مكشيد، و هر كس مظلوم كشته شود، به سرپرست وى قدرتى داده‏ايم، پس [او] نبايد در قتل زياده‏روى كند، زيرا او [از طرف خدای متعال‏] يارى شده است.

بار دیگر، دست جنایت‏کار آمریکا و صهیونیستم جهانی، در بستر حقد و کینه تاریخی ناشی از جهل و نادانی، از گریبان تحجر آل سعود بیرون آمد و خون شیخ نمر باقر النمر-رهبر شهیان عربستان- و ده‏ها بی‏گناه دیگر را به دلیل «امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی»، بر زمین گرم سرزمین حجاز جاری کرد. اگرچه اکنون در تبعیت از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خنثی کردن اهداف قطعی نظام سلطه؛ در مشغول کردن جهان اسلام به خود و انحراف اذهان و اقدامات از جنایات مستقیم و غیر مستقیم بیشمار خود و رژیم کودک کش صهیونیستی، ناگزیر از تحمل این داغ عظیم هستیم؛ اما همان‏طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه‌ی تسلّی است». «بدون تردید خون بهناحق ریخته‌ی این شهید مظلوم بهسرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی، گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت». بسیج اساتید دانشگاه شاهد نیز؛ ضمن تسلیت این ضایعه عظیم به محضر حضرت ولی‏الله الاعظم عجل‏الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب اسلامی دامه برکاه و امت اسلام، به پیروی از رهبر و مولایش، ضمن انتقاد و اعتراض شدید به «سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی»، از مجامع منطقه‏ای و بین‏المللی جهان اسلام و آزادی‏خواهان جهان می‏خواهد، «نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند» و از دولت مردان خود نیز درخواست پیگیری واتخاذ مواضع و تدابیرلازم در خصوص رفتارهای جاهلانه آل سعود و ضربات پی درپی این نابخردان به پیکره انسجام و اتحاد امت اسلامی را دارد.

در خاتمه این بیانیه آمده است ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سرعین اقدام ضدبشری حکومت واپسگرای عربستان را شدیداً محکوم کرده و از تمامی سازمان‌های بین المللی و مدافعان راستین حقوق بشر و دول و ملل اسلامی تقاضا داریم این عمل ننگین را محکوم نمایند. ضمناً نگرانی عمیق خود را از تشدید اختلافات مذهبی و قومی اعلام و از همه مسلمانان تقاضا داریم نسبت به توطئه‌های شیطنت‌آمیز دشمنان وحدت مسلمین هوشیار باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار