مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل:
برنامه‌های خودکفائی خانواده‌های مددجو و مهارت‌آموزی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی اجرا می‌شود اما هنوز بسیاری از خانواده‌های نیازمند در لیست نوبت قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۴۵
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، زلالی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان مغان اظهار کرد: 43 درصد سرپرست خانواده‌های تحت پوشش میانسال و یک چهارم آن 60‌ سال و بیشتر سن دارند.

وی افزود: متاسفانه سالانه نه تنها جمعیت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کاهش نمی‌یابد بلکه همه ساله با رشد روبرو است.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: برنامه‌های خودکفائی خانواده‌های مددجو و مهارت‌آموزی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی اجرا می‌شود اما هنوز بسیاری از خانواده‌های نیازمند در لیست نوبت قرار دارند.

وی افزود: 18 درصد جمعیت خانوار گرمی به تعداد 4000 خانوار و 11 درصد جمعیت گرمی به تعداد 9100 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند که از این تعداد 75 درصد روستائی و بقیه شهری هستند.

وی خاطر نشان کرد: 600 نفر از سرپرستان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که تعداد قابل توجهی از این تعداد بزودی بازنشسته شده و مستمری دریافت خواهند کرد.

زلالی بیان کرد: در حال حاضر 130 دانشجو با حمایت کمیته امداد و پرداخت هزینه‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

وی افزود: 260 نفر از افراد تحت پوشش گرمی سوء تغذیه دارند و 188 نفر یتیم نیازمند حمایت افراد متمکن و خیر به‌عنوان حامی هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: آماده احداث مسکن مددجویان بدون محدودیت در صورت تامین زمین و صدور پروانه ساخت هستیم.
وی ادامه داد: در 9 ماهه گذشته سال‌جاری دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زائی به کمیته امداد گرمی اختصاص یافته است که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بر ضرورت همکاری بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اعتبارات اشتغال‌زائی تسهیلات تکلیفی بانکهاست و بانک‌ها موظف به پرداخت هستند اما همکاری جدی صورت نمی‌گیرد.

این مسئول گفت: کارکنان کمیته امداد استان حق فعالیت و تبلیغات انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده به هیئت تخلفات معرفی می‌شوند.

میرعلی رحیمی‌زاد، فرماندار گرمی بیان کرد: اکثر مراجعه کنندگان به فرمانداری در دیدارهای مردمی درخواست مساعدت مالی و اشتغال دارند.

رحیمی زاد فرماندار گرمی بیان کرد: متاسفانه در گذشته بسترسازی مناسب ایجاد اشتغال و درآمدزائی در گرمی نشده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اشتغال دستخوش سیاست‌زدگی شده است.

رحیمی‌زاد گفت: گرمی نیاز به توجه بیشتر کمیته امداد استان دارد و خانواده‌های فاقد مسکن در گرمی بیشتر است.

فرماندار گرمی بر ضرورت حمایت از خانواده های نیازمند غیر تحت پوشش کمیته امداد با پرداخت تسهیلات بانکی شد و گفت: درصورت عدم حمایت این خانواده ها نیز به جمعیت

خانواده‌های تحت پوشش و حمایتی افزوده می‌شود.

رحیمی زاد تصریح کرد: طرح‌های راکد اشتغال‌زائی در گرمی از قبیل شهرک گلخانه، شهرک دامپروری و واحدهای تولیدی را فعال و چرخه تولید و اشتغال را به حرکت درخواهیم آورد.

ارسال نظرات