طی گفتگویی با کشاورزان روستای کوجنق :

نارضایتی کشاورزان روستای کوجنق از منابع طبیعی

جمعی از کشاورزان روستای کوجنق اظهار کردند که زمین های زراعی 150 ساله مردم این روستا به تصرف اداره منابع طبیعی در ‌آمده است که این امر نارضایتی مردم این روستا را به همراه داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۴۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

جمعی از کشاورزان روستای کوجنق شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر اظهار کردند: از سه ماه پیش (آبان ماه) اداره منابع طبیعی شهرستان مشگین‌شهر جمعی از کشاورزان روستای کوجنق را احضار و برای آنان جریمه و اختاریه هایی مبنی بر عدم پرداخت جریمه به اداره منابع طبیعی صادر شده است که نتیجه آن کار به شکایت و مراجع قضایی کشیده شده است.

کشاورزان اظهار دارند که اداره منابع طبیعی شهرستان بدون اطلاع رسانی و تذکر قبلی برای زمین های کشاورزی مردم که از 150 سال پیش با اسناد و مدارکی که در دست دارند اقدام به کشت کرده اند جریمه صادر کرده و در تلاش است زمین‌های مردم را به بهانه منابه طبیعی از دست کشاورزان خارج کند در حالی که مردم این روستا بیش از 150 سال در آن زراعت کرده اند.

مردم این روستا خاطر نشان کردند: زمینی که از اجداد ما طبق اسناد و مدارک به ما رسیده امروز منابع طبیعی با زور و تهدید جریمه می‌خواهد این زمین ها را به نفع منابع طبیعی مصادره کند در حالی که بسیاری از کشاورزان از این زمین ها در طول 150 سال کشت کرده اند و در طول این مدت نه اختاریه ای صادر شده و نه احضاری نسبت به مرتع بودن آن شده است.

این کشاورزان تاکید کردند: کارشناس اداره منابع طبیعی اعلام کرده است که این زمین ها مراتع بوده و به اداره منابع طبیعی متعلق است لذا کشت این زمین‌ها و مرتع در واقع تخریب زمین‌های منابع طبیعی محسوب شده و باید کشاورزانی که این زمین ها را کشت می‌کنند جریمه تخریب این مراتع را پرداخت کنند.

کشاورزان ادامه دادند: متاسفانه این کارشناس پاسخ روشنی در قبال چگونگی جریمه کردن حدود 100 کشاورز روستای کوجنق که زمین های خود را کشت می کردند و آن زمین ها نیز دارای نسخ هستند ندادند و فقط به گفتن این که مراتع را تخریب کرده اند بسنده کرده است.

آنان معتقد هستند که متاسفانه پاسخ قانونی و قاطعی که دریافت چنین جریمه ای را برای کشاورزان ثابت کند داده نشده است و ما نیز در مسیر 20 مشگین‌شهر و روستای کوجنق سرگردان شده ایم.


ارسال نظرات