خبرهای داغ:
سالار قاسمی بیان کرد:

استفاده از ظرفیت های جدید در بسیج امکانات محلی و منطقه ای در ارتقاء کیفیت فعالیت ها

قاسمی گفت: استفاده از ظرفیت های جدید در بسیج امکانات محلی و منطقه ای در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش یکی دیگر از اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها است.
کد خبر: ۸۶۱۷۵۸۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است و شوراهای آموزش و پرورش در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی است.

وی افزود: تشکیل شورای آموزش و پرورش به منظور بهره گیری از تمام منابع و امکانات در جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیت های اجرایی در استان ها و شهرستان ها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق کشور در سال 72 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از تاریخ 24 لغايت 30 دي ماه به عنوان هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده است، لذا از تمام مسئولین استان انتظار می رود با اهميت دادن به اين موضوع و تمهيد مقدمات لازم نسبت به برگزاري هر چه باشكوهتر اين ايام فعالیت و همراهی نمایند،

وی تصریح کرد: گرامیداشت سالروز تصویب این قانون و هفته شوراها فرصت مناسبی جهت آگاهی افکار عمومی با اهداف این قانون و دستاوردهای عظیم و حرکت رو به رشد شوراها در ایجاد تحول در مدیریت و نظام تصمیم گیری در حوزه تعلیم و تربیت است، شوراهاي آموزش و پرورش، تجلي مشاركت مردم در تعليم و تربيت است.

قاسمی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های جدید در بسیج امکانات محلی و منطقه ای در ارتقاء کیفیت فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش یکی دیگر از اهداف تشکیل شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها است.

وی در ادامه تأکید کرد: برنامه های خاصی برای هفته شورای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، برگزاري جلسه فوق العاده  شوراي آموزش و پرورش در تاریخ 24 لغايت 30 ديماه، تبيين قانون شوراها و راهكارهاي توسعه مشاركت هاي مردمي و ارايه دستاوردهاي مهم شوراها از طريق انجام مصاحبه يا ميزگرد مطبوعاتي و راديو تلويزني و بروشوراهاي تبليغاتي، برنامه ريزي در خصوص حضور رؤساي محترم شوراهاي آموزش و پرورش، ائمه محترم جمعه و ساير اعضاي محترم شوراها در مدارس مرتبط با دستاوردهاي حاصل از اجراي قانون شوراها، هماهنگي با ائمه محترم جمعه مبني بر اختصاص بخشي از خطبه هاي نمازجمعه به گراميداشت هفته شوراي آموزش و پرورش و ارايه دستاوردهاي مهم شورا، قدرداني از خدمات اعضاي محترم شوراها به نحو شايسته، درج پيامهاي هفته شوراها در نامه های اداری و ... ، قدرداني از خدمات دستگاه هاي دولتي و ساير نهادهاي توليدي كه بيشترين همكاري با شوراهاي آموزش و پرورش داشته اند و .... از جمله برنامه ها یاین هفته می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به جلسات شوراهای آموزش و پرورش در سال 93 گفت: در سال 93 ، شش جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار محترم تشکیل و 25 مصوبه در این جلسات تصویب شده است که 20 مصوبه اجرایی و 5 مصوبه دیگر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان ها و مناطق استان 124 جلسه شوراهای آموزش و پرورش تشکیل که 781 مصوبه در این جلسات تصویب شده است، از این تعداد 652 مصوبه اجرایی و 129 مصوبه در حال اجراست. در مجموع بالغ بر 83 درصد از مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان اجرایی شده است و مابقی مصوبات در حال اجرا می باشد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها