رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان:
طبق آمارهای ارائه شده تعداد جمعیت استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر است و تعداد مساجد استان زنجان 961 باب می باشد.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۰۳
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، اجلاس استانی "نماز و سنجش دستاوردها"، با حضور سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز، رضایی نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استاندار زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، فرمانده نیری انتظامی استان زنجان وجمعی از فعالان و خادمان نماز برگزار شد.

نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز، امشب در اجلاس نماز سنجش دستاوردها، گفت: وضعیت استان زنجان در امر اقامه نماز مطلوب است.

محمدحسین رضایی افزود: فعالیت در عرصه نماز و ترویج آن نباید صرفا برای انجام تکلیف و مسئولیت شخصی انجام شود، چرا که وظیفه همگان فعالیت بهتر در بحث اقامه نماز است. وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تاکید بسیاری بر اقامه نماز شده است، بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در بخش نماز استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه، استفاده از بسترهای لازم در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نمازخاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مهم در این بخش تشویق افراد به اقامه نماز و فعالیت در این بخش است.

وی ابراز کرد:فعالیت‌های فرهنگی در امر نماز باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این بخش باشد.

رضایی با اشاره به فعالیت دولت در بخش نماز اظهار کرد: در این زمینه حمایت‌های لازم صورت گرفته و اقدامات قابل توجهی در زمینه تشویق، ترغیب و تبلیغ امر نماز انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه اقامه نماز یکی از فرصت‌ها ارتباط با خداوند می باشد، افزود: فعالیت در بخش نماز نیز همین فرصت و نعمت را برای انسان فراهم می‌کند.

این مسئول در پایان بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده وضعیت استان زنجان در زمینه اقامه نماز مطلوب و در خور تقدیر است.

همچنین سعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: طبق آمارهای ارائه شده تعداد جمعیت استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر است و تعداد مساجد استان زنجان 961 باب می باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه به طور میانگین به ازای هر یک هزار نفر یک باب مسجد در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: در 517 باب از این مساجد نماز جماعت اقامه می‌شود.

ناصری خاطر نشان کرد: دراستان زنجان 191 دستگاه اجرایی نماز جماعت به صورت مستمر با حضور روحانیون نماز برپا می کنند.رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه، 29 نفر از ائمه جماعات قدمت 19 ساله دارند، گفت: همچنین 73 نفر قدمت 9 ساله و 89 نفر نیز در چهار سال اخیر آغاز به کار کرده‌اند.

همچنین در این اجلاس از 200 فعال و خادم نماز استان زنجان که این افراد شامل خیرین نماز، امام جماعت نماز، مهد کودک نمازی، دانشگاه نمازی، بیمارستان نمازی، مدرسه نمازی تقدیر شدند.

ارسال نظرات