مراسم وداع با پیکر پاک اولین شهید مدافع حرم از استان مرکزی، شهید محمد زهره‌وند در اراک برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۴۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، حجت الاسلام تهرانی در مراسم وداع با پیکر پاک این شهید که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد اظهار داشت: شهدای مدافع حرم با تمسک به آیات قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت در این راه قدم برداشتند.
وی افزود: این عزیزان با عزمی دینی، معرفتی و سیاسی به جهت دفاع از حریم اسلام و حفاظت از مرزهای وطن به صورت داوطلبانه و با علاقه‌ای خاص در فرا مرزها حضور پیدا می‌کنند.
وی بیان داشت: بسیجیان و پاسداران ما با اشتیاق به دفاع از حرم اهل بیت(ع) می‌پردازند و این حضور ولایتمدارانه و شجاعانه است، دشمن وقتی این دلاوری و شجاعت را می‌بیند حساب خود را می‌کند و شهادت در راه خدا سعادتی است که نصیب این بزرگواران شده است.
حجت الاسلام تهرانی خاطرنشان کرد: جهادی که در اسلام تعریف شده است هر نوع تلاشی را شامل می‌شود که بخشی از آن جنگ در راه خدا را در بر می گیرد، اهمیت جهاد به سبب تاثیر جهاد است، پیام شهدای مدافع حرم این است که نظام جمهوری اسلامی ایران مرز جغرافیایی ندارد.
وی اضافه کرد: عمق نفوذ انقلاب اسلامی تا قلب‌های ملت‌های اروپا گسترش پیدا کرده و امروز شهدا قلوب انسان‌ها را متحول کرده‌اند، مقام معظم رهبری (مدظله) در سخنان خود فرمودند که شهید در هر جای جهان اسلام که به شهادت برسد، شهید است و وظیفه ما تکریم شهداء و خانواده‌های آنان است.
حجت الاسلام تهرانی عنوان داشت: شهید زهره‌وند با الهام از راه حقیقی شهادت و ولایت در مسیر حفاظت از حرمین شریفین به جبهه‌های مقاومت پیوست و به مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری پرداخت، شهدای مدافع حرم سرچشمه آگاهی و راهنمای عملی و اعتقادی اقشار مختلف به ویژه جوانان در پیروی از منطق و گفتمان مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود: کشورهای غربی و با همکاری برخی کشورهای منطقه خود حامی و پشتیبان گروه‌های تکفیری و تروریستی بوده و بستر تولد و گسترش اعمال ضد انسانی و بشری آنان را فراهم ساخته‌اند، امنیت کشوری‌های اسلامی و مسلمانان منطقه بهانه کشورهای غربی برای حضور در دیگر کشور‌ها به منظور پیشبرد اهداف و تحقق نفوذ فرهنگی و اقتصادی خود در منطقه است.
حجت الاسلام تهرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ایجاد ناامنی در کشورهای همسایه توسط استکبار جهانی و با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی طرح‌ریزی می‌شود، ما نباید اجازه دهیم این ناامنی‌ها به مرزهای ما نیز کشیده شود.
پیکر پاک شهید مدافع حرم «محمد زهره‌وند» صبح فردا پنجشنبه 17 دی‌ماه 94 بردوش مردم شهرستان اراک تشییع می‌شود. مراسم تشییع از میدان شهدا آغاز و به سمت گلزار شهدای این شهر ادامه می‌یابد.
مراسم بزرگداشت این شهید مدافع حرم استان مرکزی عصر فردا پنجشنبه از 14 تا 16 در مسجد الزهرا(س) اراک باحضور خانواده‎های شاهد و ایثارگر، مسئولان و مردم شهر برگزار می‌شود، همچنین به همین مناسبت مراسم شبی باشهید نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الزهرا(س) برگزار می‌شود.


ارسال نظرات