مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان خبر داد:
مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان گفت: 220 خبرنگار جهت انعکاس اخبار نخستین کنگره ملی شهدا در گیلان ساماندهی شدند.
کد خبر: ۸۶۱۷۶۷۴
|
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، از ساماندهی 220 خبرنگار در گیلان خبر داد و اظهار کرد: این تعداد از خبرنگاران جهت حضور در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر و اولین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به دیدار کاروان خبری فجر با خانواده‌های شهدا، افزود: این حرکت فرهنگی تا برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان ادامه خواهد داشت.

فاضلی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی همزمان با کنگره مذکور خبر داد و تصریح کرد: 40 غرفه در فضای 500 مترمربع با موضوعات معرفی فرماندهان شهید، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، پاسخگویی به شبهات، صنایع بومی و محلی، بزرگان گیلانی، جنگ نرم، بصیرت‌افزایی، 8 دی، شبکه‌های اجتماعی، داعش، جنایت‌های آمریکا در خلیج فارس، تولیدات رادیویی و تلویزیونی، کتابخوانی و نمایش فیلم سینمایی و سه‌بعدی برای این نمایشگاه پیش‌بینی شده است. آخرین و مهمترین غرفه این نمایشگاه «ظهور» است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با اشاره به فضاسازی عملیات کربلای 5 در روز برگزاری این کنگره، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس یک جریان فرهنگی است لذا نمایشگاه مذکور تحت عنوان «از خاتم تا منجی» به بررسی چگونگی ورود اسلام به ایران، پیش‌زمینه‌های پیروزی انقلاب، معرفی شخصیت‌های بومی تاثیرگذار در جریان انقلاب همچون میرزا کوچک خان و... می‌پردازد و جنبه‌های ارزشی و فرهنگی دفاع مقدس را تبیین می‌کند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش‌آفرینی گیلانیان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گیلانیان با تشکیل گروه‌های بسیج مردمی همواره در صف اعزام به جبهه‌ها بودند. نقش آیت‌الله احسانبخش در پشتیبانی از جبهه‌ها برجسته و بی‌بدیل است.

ارسال نظرات