خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

بسیج مصلح معرفتی جامعه است/ نبود روحیه جهادی مساوی با شکست است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مصلحان آسمانی راه پذیرش دین را هموار می‌کردند، گفت: بسیج ادامه دهنده این راه است و باید جامعه را از لحاظ معرفتی اصلاح کند.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۰۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سبحانی پیش از ظهر روز پنجشنبه در پنجمین اجلاسیه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در موسسه امام صادق (ع) قم برگزار شد، با اشاره اصلاح‌کنندگان جوامع، اظهار داشت: انسان‌های وارسته و ارزشمندی در جهان وجود دارند که برای اصلاح جامعه بشری گام برمی‌دارند و آن را جز وظایف وجدانی خود می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه افراد دیگری هم هستند که از سوی خداوند برای اصلاح بشر به‌کار گرفته شده‌اند، افزود: این افراد در واقع مصلح آسمانی هستند که پیامبر گرامی اسلام بزرگترین این اصلاح‌کنندگان بود که سال‌ها در اصلاح مردم در زمین تلاش کرد.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: مصلحان آسمانی وظیفه دارند که انسان، آن‌ها را به نیکی دعوت کرده و جامعه خود را از آلودگی‌ها پاک کنند که البته موانعی هم در سر راه خود می‌یافتند که برای رسیدن به هدف اصلاح جامعه باید این موانع را از سر راه خود برمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه برداشتن هر سدی از جلوی راه پیامبران، به‌معنای جنگ برای آزادی است، عنوان کرد: در دین هیچ اجبار و اکراهی مطرح نیست و پیامبران هم نیامده‌اند که انسان را برای تبعیت از یک اصل و ارزش مجبور کنند.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: پیامبران و مصلحان آسمانی افرادی بودند که آمده‌اند تا راه پذیرش دین را برای مردم هموارتر کنند و همه جنگ‌های پیامبر هم برای همین امر بوده و چون مخلفان جلوی این راهنمایی پیامبر را می‌گرفتند باید این موانع از راه برداشته می‌شد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن ابزاری برای بیان عقاید الهی بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه مصلحان آسمانی وظیفه خود را انجام دادند و راه پذیرش را هموار کردند بسیج باید این زمینه را حفظ کند و می‌تواند از لحاظ معرفتی جامعه را اصلاح کند و باید در این راه از رهنمودهای قرآن استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: بسیج باید خود از لحاظ فرهنگی و روحی از درجه از غنا رسیده باشد تا بتواند آن را در جامعه انتقال دهد، بسیج از امام خمینی به یادگار مانده وما باید آن را به درستی حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت و عدالت محوری، خاطرنشان کرد: باید همواره عدالت محوری را در دستور کار خود قرار دهیم، باید بسیجیان هم حدود را رعایت کنند، نام و یاد خدا می‌تواند کمک کند که بسیجی از مسیر خارج نشود.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اهمیت روحیه جهادی در جامعه عنوان کرد: این روحیه می‌تواند معجره کند، در سال‌های قبل از انقلاب و در سال 1320 نبود روحیه جهادی سبب شد که کشور اشغال شود اما امروز به حمد‌الله این روحیه وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نام ویاد خدا ابزاری است که به‌وسیله آن می‌توان بسیاری از مشکلات را از پیش‌رو برداشت و قرآن است که می‌تواند یاد و نام خداوند را در دل‌ها زنده کند و این وظیقه اساتید قرآنی را در بیان فرهنگ قرآن بیش از پیش آشکار می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار