خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بسیج رسانه با اجرای برنامه‎های مستمر در حوزه رسانه‎ای توانسته قدم‎های خوبی را در طی این سال‎ها بردارد.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۳۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت عصر امروز در حاشیه مراسم روز قشر بسیج رسانه در گفت‎گو با خبرنگاران با بیان اینکه بسیج رسانه استان گلستان در سال‎های اخیر قدم‎های آموزشی خوبی در راستای افزایش مهارت رسانه‎ای برداشته است، گفت: امروز ما نیاز داریم بیشتر به مسائل آموزشی خبرنگاری بپردازیم.

وی تصریح کرد: براساس گسترش فعالیت‎های رسانه‎ای روز به روز فعالیت در هر عرصه رو به پیشرفت است و قطعا مهارت رسانهای هیچگاه یک جا برآورده نخواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: در آموزه‎های دینی نیز می‎بینیم پیامبراکرم (ص) علی‎رغم شان و جایگاهی که دارد از خدا درخواست می‎کند که بر علم و دانشش بیفزاید و این مهم بیانگر این موضوع است که آموزش هیچگاه نباید توقف پیدا کند.

فضیلت دانستن را تنها در عرصه رسانه‎ای کافی نداست و یادآور شد: در عرصه رسانه‎ای دانش باید تبدیل به مهارت شود و در رفتار رسانه‎ای ما باید خروجی دهد.

وی با بیان اینکه آنچه رسانه‎ها در مرحله آموزشی یاد می‎گیرند باید در عرصه عمل آن را به عرصه ظهور برسانند، خاطرنشان کرد: اگر در عمل مراحل آموزشی تجلی یابد می‎توانیم مدعی شویم که کار آموزشی ما اثر بخش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه در چند سال اخیر کارکرد رسانه‎ای استان گلستان رشد خوبی داشته است، گفت: بسیج رسانه با انگیزه‎ای و اجرای برنامه‎های مستمر در حوزه رسانه‎ای توانسته قدم‎های خوبی را در طی این سال‎ها بردارد.

فضیلت ابراز داشت: بسیج رسانه در زمینه افزایش سطح مهارت و رسانه‎ها پرتلاش بوده و این مهم دلیلی بر کفایت پرداختن به مسائل آموزشی رسانه‎ای نیست.

وی به اهمیت نفوذ رسانه‎ها اشاره کرد و گفت: بخشی از نفوذ رسانه‎ای، رسانه‎های استان گلستان به دانش رسانه‎‎ای بر می‎گردد و بخش دیگری از آن به مهارت افزایی مرتبت است.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه نفوذ رسانه ای امروز تنها به فعالان بخش رسانه ای منوط نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‎های اجرایی باید سطح فرهنگ رسانه‎ای خود را ارتقاء بخشند و آن را به عنوان یک فرصت دنبال کنند.

فضیلت با بیان اینکه رسانه باید به عنوان یک فرصت دیده شود و نه تهدید، افزود: احساس می‎شود رسانه های ما به این سمت حرکت کردند.

وی به فعالیت‎های مصداقی برخی از رسانه‎ها در خصوص نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و یادآور شد: شرکت در انتخابات یک حق است و رسانه‎ها با تبیین افکار عمومی باید به گونه‎ای عمل کنند که مردم از این حق خود نگذرند.

مدیر کل فرهنگ و اراشد اسلامی گلستان بیان داشت: رسانه‎ها باید به دنبال جریان سازی و بالا رفتن مشارکت حداکثری در انتخاب باشند و این مهم نه تنها صرفا حق جامعه است بلکه نقش مستقیمی در افزایش اقتدار نظام دارد و بر شاخصه‎های امنیتی و بین المللی کشور می‎افزاید.

فضیلت با بیان اینکه تلاش رسانه برای حضور مردم می‎تواند نقش مهمی در این مسیر ایفاء کنند، گفت: قانون فعالیت رسانه‎ی را برای حمایت از نامزدهای انتخاباتی مشخص کرده و اگر رسانه در چارچوب قانون باشد مشکلی ندارد و اگر فراتر از قانون اقدام کند با آنها اعمال قانون خواهد شد و این موضوع به صورت مکتوب به رسانه‎های استان گلستان اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها