فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه گفت : در استان کرمان 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های مختلف قرارگاه خاتم از جمله سدسازی، پروژه‌های شهری و ... مشغول به کار هستند،
کد خبر: ۸۶۱۷۸۵۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان   سردار عبداللهی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه احداث نیروگاه برق، خطوط انتقال و مترو شهر کرمان بین استانداری کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار کرد: خوشحالیم که توانستیم به بخش مهمی از وعده‌هایی که داده بودیم، در استان کرمان عمل کنیم و از مسئولان استان برای همکاری در اجرای پروژه‌ها تشکر می‌کنم.
عبداللهی تصریح کرد: از یک سال قبل که به استان کرمان آمدیم، حجم سنگینی از پروژه‌ها با تعدد بالای کار پیش برده شده به طوری که در حوزه عمران شهری 13 تقاطع غیرهمسطح هم اکنون در شهر کرمان در حال اجراست و خوشبختانه با همدلی مسئولان سرعت اجرای این پروژه خیلی خوبی بوده به طوری که در حدود چهار درصد از برنامه زمان بندی پروژه های شهری جلو هستیم و تلاش می کنیم سایر کارهای نیز به همین شکل صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه ساخت سد و تونل نیز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء حضور فعال و مقتدرانه‎‌ای داشته و تونل انتقال آب از صفارود به کرمان 160 متر پیشروی داشته و در زمان بسیار کوتاه تجهیز کارگاه صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال جاری دستگاه «تی. بی. ام» دوم را از سمت شهرستان رابر وارد کار کنیم خاطر نشان کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم پروژه انتقال آب از سد صفارود به کرمان را طی مدت 44 ماه به اتمام برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به ساخت کارخانه‌های فولاد و احیاء در کرمان نیز گفت: ساخت این کارخانه‌ها نیز هم اکنون با پیشرفت حدود 85 درصدی روبرو است و مذاکراتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته ایم تا مشکلات ساخت این دو کارخانه رفع شود.

عبداللهی با اشاره به ساخت کارخانه کنستانتره دره آلو با ظرفیت 150 هزار تن کنسانتره مس در سال، نیز تصریح کرد: مدت زیادی در زمینه احداث کارخانه کنسانتره در دره آلو بودیم که هم اکنون قرارداد ساخت این کارخانه نهایی و به زودی تجهیز کارگاه و کار را آغاز خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به الگوی شهر اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج در استان کرمان، گفت: اقتصاد مقاومتی به شعار نیست بلکه به عمل است و در عمل باید به سمتی برویم که الگوی مناسبی در این زمینه ارائه بدهیم و طرح استاندار کرمان برای ایجاد الگوی شهر اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج قابل تقدیر است که می‌تواند در جاهای مختلف تعمیم داده شده و سایر استان ها نیز باید از این الگو استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه متروی شهر کرمان نیز گفت: مترو پروژه بسیار سنگین و با هزینه بسیار بالاست که امروز (پنجشنبه) توافقنامه ساخت مترو شهر کرمان را امضا می‌کنیم، که در ابتدا کارهای مطالعاتی انجام و سپس بحث اجرایی را بعد از انعقاد قرارداد و سیر مراحل قانونی انجام خواهیم داد.

عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه خاتم حضور بسیار قوی در استان کرمان دارد که این موضوع نیز به علت روحیه بسیار خوب استاندار است، اظهار کرد: در بسیاری از مواقع در زمینه زیرساخت‌های پروژه‌ها دچار مشکل داریم که انتظار داریم برای توسعه، عمران و آبادانی کشور همه دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را رفع کنیم زیرا تا زمانی که زیرساخت‌ها ساخته نشود، مطمئنا نمی توانیم به نقطه مطلوب و برتر برسیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با تاکید بر اینکه باید اراده، اعتقاد، انگیزه و روحیه بسیجی مورد نظر رهبری در اجرای کارها وجود داشته باشد اظهار کرد: باید اعتقاد به انجام کاری وجود داشته باشد تا کارها به خوبی پیش رود و اگر منتظر باشیم که وجه نقد حاضر باشد تا کار کنیم، مطمئن باشید کاری پیش نخواهد رفت و خوشبختانه این روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم تحت عنوان بسیج در دوران دفاع مقدس کمک کرده و جنگ را اداره می‌کردند، تصریح کرد: امروز این اعتقاد را داریم که در بحث سازندگی، چنانچه از سرمایه عظیم نیروی انسانی و پتانسیل‌ها و مزیت‌های هر منطقه به درستی شناسایی و استفاده کنیم، مطمئنا بحث مادی نیز حل خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: با روحیه خوبی که در بین مسئولان استان کرمان و به ویژه استاندار این استان وجود دارد، حتما پروژه‌های این منطقه به ثمر خواهد رسید ضمن آنکه نباید فراموش کنیم این منطقه حق ویژه‌ای به گردن همه دارد و امروز امنیت کل کشور مدیون سردار سلیمانی است و باید در این منطقه خود را نشان داده و به منطقه ایشان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه نام سردار سلیمانی در سراسر دنیا آوازه است، اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات کشور بحث بیکاری و اشتغال است و اگر پروژه‌های عمرانی فعال شود، قطعا باعث ایجاد اشتغال، افزایش ضریب امنیت، کاهش مسئله اعتیاد و ... را خواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه در استان کرمان 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های مختلف قرارگاه خاتم از جمله سدسازی، پروژه‌های شهری و ... مشغول به کار هستند، اظهار کرد: 95 درصد نیروهای فعال در پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دراستان، بومی هستند که اشتغال بسیار خوبی را برای استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با وزارت بهداشت برای ایجاد 18 هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک عملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمان را آغاز خواهیم کرد.

عبداللهی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در کشور بحث اشتغال و اجرای پروژه‌های عمرانی است تصریح کرد: تمام کارهای قرارگاه خاتم در جهت اقتصاد مقاومتی است و نمونه بارز این اقتصاد مقاومتی را در پالایشگاه بزرگی که با تمام اصول مهندسی ایرانی ساخته و در چند روز آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد، شاهد هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات