امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: موفقیت های چشمگیر ایران اسلامی در زمینه های مختلف نظامی، هوا فضا، نانو و صنایع دفاعی نتیجه گوش به فرمان رهبر بودن کارکنان این زمینه ها به رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۷۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های امروز نماز جمعه حومه شرقی یزد خطاب به مسئولان دولتی خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌بینیم که ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف نظامی، هوا فضا، نانو و صنایع دفاعی موفقیت‌های چشمگیری داشته است، به دلیل گوش به فرمانی کارکنان آن به رهبرمعظم انقلاب است و آنان به این مهم افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه علیرغم اهمیت فرهنگ اقتصاد مقاومتی تاکنون برخی دولتی‌ها به این مقوله عمل نکرده‌اند، اظهار کرد: طی 9ماهه نخست سال جاری واردات غیر ضروری داشته‌ایم که باید به جای آن در زمینه اشتغال داخلی سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

عضو شورای تأمین شهرستان یزد خودروهای لوکس، لوازم آرایش و دیگر اقلام غیر ضروری را جزو واردات امسال برشمرد و افزود: شکر مورد نیاز کشور نبوده است اما امسال واردات شکر نیز داشتیم؛ مسئولان دولتی سعی کنند با عمل و نه شعار توانمندی خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی ثابت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان به دو محور مهم یکی انتخابات و دیگری اهمیت برپایی نماز جمعه اشاره فرمودند.

مدیر مدرسه علمیه‌ی مصلای یزد ادامه داد: رهبر انقلاب نماز جمعه را قرارگاه ایمان و بصیرت قلمداد کردند؛ این بدان معناست که حضور در نماز جمعه، حضو در قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و تقید به احکام دین است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر منطقه است، اذعان کرد: بدین منظور باید در نظر داشت که از لحاظ مختلف به هرچه بهتر برگزار شدن آن کمک کنیم.

استاد برجسته حوزه‌ی علمیه با اشاره به شهادت جمعی از مظلومان و شیعیان در عربستان سعودی و در راس آنها شهید شیخ نمر‌باقر‌النمر و محکوم کردن این جنایت آل سعود، خاطر نشان کرد: انگیزه قیام شهید و عالم بزرگوارشیخ نمر باقر النمر تنها در یک کلام خلاصه می شود و آن قیام برای رفع تبعیض از شیعیان در عربستان بود.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه عربستان با تبعیض قائل شدن برای شیعیان آنها را شهروند درجه2 به حساب می‌آورد، تصریح کرد: حکام عربستان با ایجاد تبعیض مذهبی برای شیعیان آنها را واجب القتل به شمار آورده و ناموسشان را برای دیگران مباح کرده‌اند.

وی با اشاره به وجود تبعیض فرهنگی، اقتصادی و شغلی برای شیعیان عربستان، اظهار کرد: در مدارس شیعیان عربستان به اجبار مکتب خلفای اهل سنت و دروسی بر ضد شیعیان تدریس می‌شود.

امام جمعه حومه شرقی یزد اعمال شدید ممنوعیت در ساخت و ساز مساجد و حسینیه و همچنین مراکز تحقیقاتی، جلوگیری از انجام اعمال عبادی شیعیان، ممنوع بودن نشر کتاب و عدم اجازه تحصیلات عالی برای شیعیان را ازدیگر تبعیض‌های موجود برای شیعیان در عربستان برشمرد و گفت: این همه تبعیض در حالی اعمال می‌شود که 20درصد جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

آیت الله مدرسی عدم واکنش و سکوت حقوق بشر در زمینه جنایت‌هایی که در عربستان انجام می‌شود را یادآور شد و افزود: وجود ظلم و اعمال فشار در عربستان باعث شد تا شیعیان به فغان بیایند و قیام کنند که در نهایت با به شهادت رساندنشان به آنها پاسخ دادند

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در سال 1356 خاطر نشان کرد: یاد شهدای 19دی ماه سال 1356 که در جهت برپایی حکومت حق و ولایت‌مداری در شهر قم و دیگر شهرها به مجاهدت پرداختند را گرامی می‌داریم.

 

ارسال نظرات