امام جمعه شهربابک گفت: مردم باید از ورود انسان‌ها ناصالح، فتنه‌گر و نفوذی دشمن به مجلس شورای اسلامی و ‌مجلس خبرگان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۱۷۸۸۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهربابک ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تاکید بر تقوا به حفظ آبرو و شخصیت انسان مسلمان اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین سرمایه هر انسانی حیثیت، آبرو و شخصیت اوست و هر چیزی که این سرمایه را به خطر بیندازد مانند این است که جان او را به خطر انداخته و به همین دلیل اسلام به شدت از غیبت و بدگویی دیگران نهی فرموده است.

وی با گرامیداشت ۱۹ دی ماه روز قیام مردم انقلابی قم گفت: قیام مردم مومن و انقلابی قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ در واقع جرقه‌ای بود در فضای ظلمانی خفقان دوران ستمشاهی که خون‌های به ناحق ریخته شهدا‌ و گرامیداشت آنها در اربعین‌های مختلف منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال ۱۳۵۷ شد.

منتظری سالروز شهادت ۲۳ رزمنده شهرستان شهربابک را ‌در روز ۱۹ دی سال‌ ۱۳۵۶ در ‌عملیات کربلای ۵ گرامی داشت و افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهربابک به پاس ایثار، فداکاری و شهادت ۲۳ نفر از فرزندان دلاور این شهرستان ۱۹ دی را به نام روز شهربابک نامگذاری کرده است.

وی ادامه داد: در روز ملی شهرستان شهربابک به پاس حرمت این شهیدان و خانواده‌های مکرم‌ آنها و مردم با شرافت و با کرامت شهربابک که سرمایه‌های گرانقدر هستند و منابع عظیم و معادن که در جای جای این منطقه وجود دارد، باید با مشورت با نخبگان و فرهیختگان و صاحب نظران در راستای ارتقای توسعه شهرستان گام‌های اساسی برداشته شود.

منتظری ابراز داشت: امسال این روز با برگزاری یادواره ۳۶۰ شهید والامقام که با‌ارزشترین گوهر‌ها و سرمایه‌های این شهرستان هستند، روز شنبه نوزدهم دی‌ از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مصلای نماز جمعه با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی کلید می‌خورد.

امام جمعه شهربابک واقعه غمبار اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر به دست جنایتکاران آل سعود را تسلیت گفت و افزود: خون به ناحق ریخته آیت‌الله النمر بسیار سریع دامان سیاستمداران و مجرمان را می‌گیرد و امت اسلامی باید در این قضیه احساس مسئولیت کنند.

منتظری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه و امام جمعه قرارگاه‌های بزرگ فرهنگی و سیاسی از حیث ایمان و تقوا و بصیرت هستند.

وی انتخابات را حق مردم دانست و گفت: ورود انسان‌های صالح در مجلس شورای اسلامی و ‌مجلس خبرگان جزء حق‌الناس است و مردم باید از ورود انسان‌ها ناصالح، فتنه‌گر و نفوذی دشمن به این مرکز حساس نظام جلوگیری کنند.
منبع بابک آلاین/
ارسال نظرات