خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون گفت: با تأیید صلاحیت‌های فلّه‌ای که در سراسر کشور صورت گرفته معلوم می‌شود جریانی علیه شورای نگهبان برای بالا بردن حجم ردصلاحیت‌شدگان توسط این شورا فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۷۹۲۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به نوزدهم دی‌ماه سالروز قیام مردم بابصیرت قم اظهار داشت: مردم انقلابی قم در اعتراض به مقاله توهین‌آمیز ساواک علیه امام راحل در سال 1356 قیام و نخستین موج انقلاب اسلامی را آغاز کردند و این موج روزبه‌روز خروشان‌تر بنیان رژیم طاغوت را درهم شکست.

خطیب نماز جمعه کازرون به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در مورد دو موضوع مهم اهمیت نماز جمعه و مسئله انتخابات به ایراد سخن پرداختند و اقامه نماز جمعه را لیله‌القدر انقلاب نامیدند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به لزوم جذب اقشار مختلف مردم به نماز جمعه، بیان سخن متقن، متین و منطقی و هم‌چنین نوآوری در این امر نیز اشاراتی داشتند و این‌که دستگاه‌های فرهنگی باید خودشان را در قبال نماز جمعه موظف بدانند.

خرسند اضافه کرد: نماز جمعه تریبون نظام و اسلام است و امام‌جمعه باید از این تریبون مردم را به تقوا و خداترسی دعوت کند و هشدارهای لازم را بدهد.

امام‌جمعه کازرون به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات نیز پرداخت و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب 14 نکته در مورد انتخابات بیان کردند و ورود زودهنگام به فضای انتخاباتی و اظهارنظرهای عده‌ای در راستای شبهه‌افکنی به نتیجه انتخابات ازجمله نکاتی بود که ایشان درباره آن صحبت کردند.

وی افزود: تخلف در هر کاری ممکن است پیش بیاید اما همان‌طور که رهبری نیز فرمودند تخلفاتی که نتیجه انتخابات را تغییر بدهد و تخلف سازمان‌یافته به‌هیچ‌وجه وجود ندارد چراکه ساختار انتخابات سالم است.

خرسند با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و ‌حق‌الناس نامیدن رأی مردم نیز خاطرنشان کرد: این حق‌الناس نامیدن معنای گسترده‌ای دارد و دست بردن در نتیجه انتخابات یکی از این موارد و هم‌چنین پذیرش داوطلبان صالح و رد داوطلبان ناصالح نیز حق‌الناس است.

وی به فضاسازی عده‌ای علیه شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: گفته می‌شود چرا برخی افراد رد صلاحیت می‌شوند که البته شاید برخی در هیئت‌های نظارت اشتباه نیز بکنند اما نباید سازوکار قانونی انتخابات را زیر سئوال برد.

خطیب جمعه کازرون ادامه داد: نباید با شورای نگهبان سیاسی برخورد کرد، اما این‌گونه برخورد می‌شود و همین تأیید صلاحیت‌های فلّه‌ای که در سراسر کشور صورت گرفته معلوم است که جریانی علیه شورای نگهبان برای بالا بردن حجم ردصلاحیت‌شدگان توسط این شورا فعالیت می‌کند.

وی تأکید کرد: در برخی شهرها به‌ویژه تهران، وزارت اطلاعات صلاحیت افرادی را به‌صورت کتبی رد کرده است امّا آقایان آن‌ها را تأیید کرده‌اند که به‌یقین در شورای نگهبان رد می‌شوند.

خطیب نماز جمعه کازرون در پایان به اقدام رژیم سفاک آل سعود در اعدام آیت‌الله النمر نیز اشاره و تصریح کرد: ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و جرم این روحانی مبارز فقط روشن‌گری در خطبه‌های نماز جمعه بود و نه سلاح به دست گرفته و نه تعرضی به کسی کرده بود اما آل سعود جواب انتقاد را با جدا کردن سر با شمشیر می‌دهد.

خرسند افزود: در محکومیت این حرکت عده‌ای مشکوک خساراتی را به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در کشور وارد کردند و آن‌ها نیز از این امر سوءاستفاده کردند.

وی هم‌چنین گفت: عده‌ای در داخل کشور به‌اندازه‌ای که حمله به سفارت سعودی را محکوم می‌کنند شهادت آیت‌الله النمر را محکوم نکردند که این جای سئوال دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها