بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر امور خارجه اعلام کرد: نوکران بی جیره و مواجب آل سعود از بحرین و سودان و امارات در مقابل ما قد علم کرده‌اند. چه کردید که قورباغه‌ها در برابر شیر به عربده می‌ایستند؟
کد خبر: ۸۶۱۷۹۸۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان، در نامه ای سرگشاده به وزیر امور خارجه، خواستار موضع گیری صریح و اقدام لازم در مورد حوادث منطقه و همچنین گستاخی های عربستان سعودی شدند.

 

متن این نامه به شرح ذیل است :


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف
جناب دیپلمات سلام علیکم

از آن روزی که  شما را برای مسند وزارت امور خارجه به مدت ۴ سال در مجلس شورای اسلامی معتمد دانستند؛ دو سال و اندی می گذرد. خوشحال از این که وزیر امور خارجه مان خود تحصیل کرده‌ فرنگ است و رشته ی تحصیلشان مرتبط با وزارت خانه .


انتظار  فرج در مذاکرات هسته ای با  دستان توانمند دیپلماسی شما، آن هم از نوع دوستی و تعامل و لبخند به درازا کشید؛ پس از مدتی گشایشی حاصل شد و به توافق با گروه ۱+۵ رسیدید، توافقی که با تصویب آن کاهش تورم آن هم از نوع آمار و ارقام به ظاهر راستین، کاهش نرخ بیکاری و عبور از رکود، همه و همه را مدیون شما و دستگاه دیپلماسی لبخند بودیم. لیک، چه کنیم که برای قبول آن باید باورهای انتزاعی و تخیلی فراوان داشته باشیم که از کودکی این قوه مان می لنگد .باب سخن از منظری دیگر بگشاییم و به آن پردازیم.


مسئول دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی.


مگر نه این است که ارتباط و تعیین موضع های کشورمان از جانب شما به جهانیان ابلاغ می شود؟ پس چرا همواره شاهد سکوت شما در اتفاقات و فجایع عظیم دنیای اسلام  هستیم؟


معلمان ایرانی را در امارات به حبس محکوم می‌کنند، شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را به خاک و خون می‌کشند، جنگ نا عادلانه یمن به یک سالگی خود نزدیک می‌شود، قریب به پانصد تن از حاجیان  ما را تشنه به شهادت می‌رسانند، از جنایتی که در جده اتفاق افتاد که نمی شود گذشت، دیگر شیخ نمر را به جرم افساد فیالارض با شمشیر گردن زدند و مثال هایی از این باب که منشا بیشتر آنها به آل سعود برمی‌گردد فراوان است.

 

 اما متاسفانه این روزها حامیان انقلاب اسلامی بدون حمایت های دیپلماتیک ایران روزگار می‌گذرانند  شما را چه شده ؟ در نهایت هم کشوری مثل جیبوتی که پیدا کردنش هم روی نقشه دشوار است با قطع رابطه اش با ایران به تحقیرمان می پردازد!


وزارت خارجه منتظر چه اتفاق و چه توهین های  دیگری است تا بخواهید تمام قد و در شان مردم مسلمان و آزادی خواه از چهارچوب‌های نظام و عزت ملی دفاع کنید؟ تا کی می‌خواهید به سیاست های منفعلانه و محافظه کارانه خود در این عرصه حساس خارجی و در این بزنگاه تاریخی ادامه دهید؟ حتماٌ در ادامه اقتدار نظام و کشور و ملت را به دیپلماسی خنده خواهید باخت.


جناب آقای وزیر


شایسته بود حداقل پس از شهادت عالم مجاهد آیت الله نمر باقر النمر شما روابط دیپلماتیک با عربستان را قطع می کردید ، نه این که وزیر تازه به دوران رسیده سعودی با گستاخی آن کلمات را به زبان آورد و نوکران بی جیره و مواجب آل سعود از بحرین و سودان و امارات قد علم کنند ، چه کردید که قورباغه ها در برابر شیر به عربده می ایستند؟


چرا پس از جده و منا پرونده عربستان را به سازمان ملل نبردید تا با فوران احساسات مردم آزاده و اشتباه دولتمردان در جهت دهی آن احساسات پاک، کار به شکایت در شورای امنیت از سوی همان قورباغه های نابالغ برسد؟


آیا این فرجام شوم همان  دموکراسی نیست که  غرب‌زده های کوته فکر در کشورهای اسلامی آن ‌را تقدیس و تدریس می‌کنند؟


کلام آخر


به گوش باشید که بعد از آن همه خنده ها، و دست دادن های یهویی، اتفاقی و تشریفاتی گذشتن از حق ملت، زیر پا نهادن عزت ملی، چای خوردن ها و قدم زدن ها! اکنون کشورهایی که تاریخ، تمدن و مدنیت را درک نکرده اند رو به ما زبان درازی می‌کنند. 

 

کار به جایی رسیده که نماینده عربستان در سازمان ملل گستاخانه می گوید: ما نمی‌خواهیم ایران عذرخواهی کند، ما می‌خواهیم که این کشور، تجاوزاتش را متوقف کند” احسنت بر شما که دولت تازه به دوران رسیده سعودی توانست علیه ما در شورای امنیت قطعنامه صادر! و ما را شرور ، حامی تروریسم و متجاوز خطاب کند و وزیر امور خارجه ما پس از این همه حرمت شکنی هنوز یک موضع گیری رسمی انجام نداده است. شما نماینده یک ملت انقلابی هستید آقای وزیر، بیدار شوید.
 

و السلام علی من التبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان

انتهای پیام/


ارسال نظرات