جزییات دوره‌ آموزشی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ ۹۰۰ ساعت آموزش به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در دو بخش و با تاکید بر مهارت‌های معلمی ارائه می‌شود همچنین این افراد کارورزی در محیط مدرسه را نیز تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۰۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمعت الله موسی پور در رابطه با دوره‌های آموزشی پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش وپرورش اظهار داشت:‌ پیش‌بینی شده است که 900 ساعت آموزش، در طول یک سال به این افراد ارائه شود اما به دلیل آنکه نتایج با تأخیر اعلام شد، 900 ساعت آموزش طی دوره‌ای فشرده‌تر به پذیرفته شدگان ارائه خواهد شد.

وی افزود:‌ محتوای ارائه شده در دوره آموزشی به تناسب چهار رشته موجود متفاوت است. پذیرفته‌شدگان در چهار رشته آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، مراقبان سلامت و مربیان پرورشی در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.

** آموزش با رویکرد تربیت حرفه‌ای برای ورود به حرفه معلمی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در دو بخش است، گفت:‌ بخش نخست بین هر چهار رشته موجود مشترک بوده و به آموزش‌های معلمی مربوط است و بخش دیگر آموزش‌ها مربوط به رشته تخصصی افراد است. در آموزش‌های ارائه شده، تمرکز اصلی بر تربیت حرفه‌ای معلمان است و آموزش رشته‌ای مدنظر نیست.

** کارآموزی در مدرسه

موسی پور با تاکید براینکه پذیرفته شدگان در طول دوره آموزش، کارورزی در مدارس را نیز تجربه می‌کنند، ادامه داد:‌ با توجه به اینکه نتایج با تاخیر اعلام شده است، ممکن است افراد دوره کارآموزی را در محیط واقعی با پذیرش مسئولیت کار تجربه کنند بر همین اساس پیشنهاد کرده‌ایم، افراد طی دوره‌ای که در مدرسه حضور خواهند داشت،‌ دوره کارآموزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد در سال نخست فعالیت در شغل معلمی تحت حمایت ویژه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ مشاوره و راهنمایی قرار می‌گیرند، گفت: در برخی استان‌ها ظرفیت‌های استخدامی خالی مانده و ممکن است در این استان‌ها، سهمیه‌ها را جابه جا کرده و از سایر استان‌ها جذب نیرو داشته باشند.

ارسال نظرات