خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین اظهار کرد:تجاوز سعودی‌ها به سفارت ایران در یمن به منزله تعدی آنان به خاک ایران است بنابراین از مسئولان می‌خواهیم پاسخ این تجاوز و جنایت را آن گونه که شایسته است، بدهند
کد خبر: ۸۶۱۸۰۲۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: قرآن چراغ هدایت انسان در مسیر همه خوبی‌هاست و حتی اگر بخواهیم جهان را با عدالت و درستی بسازیم و ظلم را از بین ببریم باید از قرآن کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه فرد بیتقوا مفاهیم کتاب خدا را درک نمی‌کند، افزود: خداوند متعال همه انسان‌ها را با تقوا به این جهان آورده و کسی که این تقوای خدادادی را رعایت نکند، لیاقت استفاده از انوار الهی را ندارد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: تقوا درجات مختلفی دارد و اهل ایمان و تقوا با کتاب خدا می‌توانند به مقصد اصلی خود دست پیدا کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه قرآن رشته اتصال مومنان به یکدیگر و خداوند است، ادامه داد: قرآن کریم از نظر عرضی مؤمنان را به یکدیگر متصل کرده و از نظر طولی نیز آنان را به خداوند متعال وصل می‌کند بنابراین باید تقوای الهی را سرلوحه همه خواسته‌های خود ببینیم و قرآن را برای شناخت تقوا و دیدن زیبایی‌های آن مورد تدبر قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین حوادثی که در هفته گذشته در جهان اسلام رخ داده است، عنوان کرد: مهمترین حادثه‌ای که در هفته گذشته جهان اسلام و انسانیت را تحت تأثیر خود قرار داد، شهادت مظلومانه آیت‌الله نمر الباقرالنمر بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این عالم شجاع، مجاهد و آزاده، آنقدر برای خداوند فریاد زد و طاغوت را کوبید تا سرانجام او را به شهادت رساندند.

عابدینی با بیان اینکه شهادت حجت‌الاسلام سیدمصطفی خمینی فرزند امام راحل به پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بخشید، گفت: شهادت آیت‌الله نمر الباقرالنمر و مجروحیت و شهادت فرزندان شیخ زکزاکی نیز مانند شهادت فرزند امام راحل به تعبیر امام خمینی(ره) از الطاف خفیه الهی است.

وی بیان کرد: وقتی فرزند امام خمینی (ره) به شهادت رسید، انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و زمانی که دامنه این انقلاب گسترده شده، قاعده‌اش این است که افرادی مانند آیت‌الله باقرالنمر در جهان اسلام به شهادت برسند.

امام جمعه قزوین افزود: همان گونه که انقلاب ما روند جهانی شدن را در پیش گرفته است، هزینه انقلاب ما شهدایی هستند که در سرزمین‌های مختلف به درجه شهادت نائل می‌شوند.

شهادت آیت‌الله نمر باقرالنمر نشان داد که آمریکا ترور نیابتی هم دارد

عابدینی اضافه کرد: حکام عربستان به هیچ عنوان براساس عقل، عمل نمی‌کنند بلکه عملکرد فعلی آنان به دلیل وضعیت بحرانی است که در آن قرار گرفته‌اند و با توجه به اینکه کنترل اوضاع از دست آنان خارج شده است، نمی‌توانند وضعیت را کنترل کنند.

وی ادامه داد: اگر حکام عربستان دست به شهادت آیت‌الله نمر الباقرالنمر زدند برای این نیست که شهادت این عالم، وضعیت آنان را بهتر می‌کند بلکه به خاطر آن است که حاکم عربستان قادر به کنترل وضعیت نمی‌باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تمام عالم می‌دانند که رژیم عربستان یک رژیم نیابتی و دست‌نشانده آمریکا است، عنوان کرد: قرآن سرنوشت آنان را مشخص کرده است چراکه در یک آیه به این نکته اشاره شده «به ستمگران تکیه نکنید زیرا آتش می‌گیرید».

جنگ امروز مستکبران، نیابتی است

عابدینی با اشاره به اینکه در گذشته مستکبرانی مانند آمریکا و انگلیس به صورت مستقیم وارد جنگ با کشورهای مختلف می‌شدند اما اکنون مدل جنگیدن آنان تغییر کرده است، تصریح کرد: امروزه این مستکبران از نایبان خود برای جنگ با کشورهای مختلف استفاده کرده و روش جنگیدن آنان جنگ نیابتی است.

وی گفت: از سوی دیگر با شهادت آیت‌الله نمرالباقرالنمر فهمیدیم که آمریکا علاوه‌بر جنگ نیابتی، ترور نیابتی نیز دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: می‌خواهیم به کشورهایی که خیلی به آمریکا خوش‌بین هستند یادآور شویم که این نگاه ساده‌لوحانه است و آمریکایی‌ها می‌خواهند تحریم‌های خود را به این شکل اعمال کنند.

عابدینی افزود: تمام کشورهایی که حتی بردن نام آن‌ها در خور این مکان نیست، بدانند که آمریکا همان کارهای پیش از وقت‌گیری‌های مذاکرات را می‌خواهد انجام دهد و تصور می‌کند می‌تواند ما را فریب دهد، اما سخت در اشتباه است؛ البته کار شیطان چیزی جز فریب دادن نیست.

وی اضافه کرد: سعودی‌ها همراه آمریکایی‌ها هستند و آمریکایی‌های هم همراه صهیونیست‌ها و همه این‌ها به سران فتنه در داخل ایران کمک کردند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: فتنه‌گران که پشتوانه آنان آمریکاست و ملت مؤمن، بسیجیان، رزمندگان و انسان‌های باغیرت که پشتوانه آن‌ها خداوند است، در دو جبهه مقابل هم قرار دارند اما یقین داریم که در جنگ بین خدا و شیطان قطع‌یقین برنده خداوند است.

مسئولان تجاوز سعودی‌ها به سفارت ایران در یمن را بی‌پاسخ نگذارند

عابدینی با اشاره به جسارت سعودی‌ها در تجاوز به سفارت ایران در یمن خاطرنشان کرد: تجاوز سعودی‌ها به سفارت ایران در یمن به منزله تعدی آنان به خاک ایران است بنابراین از مسئولان می‌خواهیم پاسخ این تجاوز و جنایت را آن گونه که شایسته است، بدهند.

وی اظهار کرد: در اتفاقات اخیری که در تهران رخ داد نیز با کمال تأسف برخی از مسئولان رده بالای نظام بدون دقت و مطالعه، نخستین هدف خود را فرزندان مسلمان این مملکت قرار دادند در حالی که شاید سعودی‌ها از داخل سفارت می‌خواستند شیطنت‌هایی را انجام دهند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که دقت بیشتری در این موارد داشته باشند و شیطنت‌های آمریکا و سعودی‌ها را دست کم نگیرند.

عابدینی با بیان اینکه در نماز جمعه برخورد جناحی ممنوع است، تصریح کرد: اگر حرف از دشمنی با آمریکا و مسائلی از قبیل جلوگیری از اختلاط زن و مرد در برگزاری کنسرت‌ها مطرح می‌شود، حرف حزبی نیست زیرا نماز جمعه بیان قرآن و مبانی دینی است و این نمازجمعه می‌تواند قرارگاه بصیرت باشد.

وی یادآور شد:  با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات در سال جاری قرار داریم، سفارش می‌کنم که رفتار غیرقانونی در انتخابات نباید از کسی سر بزند.

 

 

1003/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها