معاون اول رئیس جمهور به ادامه داشتن حذف پردرآمدها از دریافت هدفمندی یارانه ها در سال آینده اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه ها در سال آینده ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۱۸۰۹۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اسحاق جهانگیری در خصوص اینکه چه زمانی تحریم‌ها لغو می‌شود، گفت: لغو تحریم‌ها موضوعی است که باید دو طرف بر روی آن به نتیجه برسند و هنوز زمان دقیق رفع تحریم‌ها مشخص نیست. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه افت قیمت نفت به زیر 30 دلار اتفاق مهمی است گفت: کشور ما سالها با نفت 100 دلاری اداره شده و تمام شاکله اقتصادی نهادها و وزارتخانه‌ها براساس همان نفت 100 دلاری است و اکنون که نفت به زیر 30 دلار رسیده باید نسبت به اصلاح رویه گذشته اقدام کنیم. 

وی افزود: با وجود افت قابل توجه قیمت نفت که به طور حتم بودجه جاری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد دولت در تلاش است با اتخاذ راهکارهایی به گونه‌ای عمل کند که نه تنها در سال آینده شاهد رکود و افول اقتصادی نباشیم بلکه رونق بیش از پیش را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.

جهانگیری تاکید کرد: سال 95 سال شکوفایی اقتصاد کشور خواهد بود.

معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه داشتن حذف پردرآمدها از دریافت هدفمندی یارانه ها در سال آینده اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه ها در سال آینده نیز پیش بینی شده و ادامه خواهد یافت.

در خصوص انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی صحبت‌هایی در بدنه کارشناسی دولت از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شده اما تاکنون در جلسات دولت بحث جدی بر روی این مسئله نشده است.

وی افزود: این موضوع مسئله مهمی است که باید در دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تمامی آثار، دستاوردها و پیامدهای آن را بررسی کنیم. 

معاون اول رئیس جمهور  تصریح کرد:‌وزارت نیرو برای سال 95 همچون سالهای گذشته بودجه دارد و فعلا با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. 

جهانگیری با اشاره به نقش ویژه وزارت نیرو در آحاد جامعه و شهروندان گفت: این وزارتخانه نقش مهمی در مدیریت منابع آب و تامین آب شرب شهرها و روستاها ، انجام خدمات جمع‌آوری فاضلاب، مدیریت تولید و انتقال شبکه برق و توسعه انرژی‌های نو دارد که سهل‌انگاری در هر یک از این موارد نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: وزارت نیرو زیربنا و پیش‌نیاز هر کار توسعه‌ای در کشور است لذا وزارتخانه‌ای کلیدی و حساس است که مردم نیز از آن انتظار دارند که به نحو مطلوب بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور توان کارشناسی کشور را از دیگر امتیازات کشور جهت سرپوش گذاشتن به ضعف‌ها برشمرد و تصریح کرد: توان کارشناسی سرمایه‌ بزرگی است که اگر ضعفی وجود داشت آن را پوشش می‌داد. به‌طور مثال زمانی که سازمان مدیریت منحل شد مهمترین سازمان کارشناسی کشور بود که در مقابل فشار سیاسی از کشور دفاع می‌کرد و به همین دلیل مقامات سازمان مدیریت این امکان را داشتند که در مقابل دستور سیاسی با پاسخ کارشناسی مقاومت می‌کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارت نیرو همواره به لحاظ ساختار تشکیلات پیشتاز بوده اظهار داشت: تشکیلات ساختاری این وزارتخانه به نحوی بوده که در قبل از انقلاب نیز در زمینه مدیریت منابع آب و خاک پیش‌رو بوده و ضمن اینکه به لحاظ نظام اداری نیز با دیگر وزارتخانه‌ها فرق دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما از 2 امتیاز برخوردار است که بوسیله آنها می‌تواند بر ضعف‌های مدیران کلان سیاسی کشور سرپوش بگذارد تصریح کرد: یکی از این امتیازات درآمد نفت است چرا که مواقعی که کشور بد مدیریت می‌شود از درآمد نفتی جهت سرپوش گذاشتن بر این ضعف استفاده می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: به طوری که اگر این میزان منابع نفتی در اختیار ایران نبود حجم سرمایه‌گذاری‌ها متفاوت می‌شد و در صورت سودده بودن تبدیل به مالیات شده و سپس در اختیار دولت قرار می‌گرفت اما اکنون پولی به نام درآمد نفت داریم که هرجا مدیریت ضعیف باشد خرج می‌کنیم و کسی هم متوجه نمی‌شود در حالی که این روند هزینه‌هایی به کشور و مردم تحمیل کرده‌اند.
منبع: اتحادیه طلا
ارسال نظرات